Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
TOP 2022 w PRoto.pl. Najchętniej czytane wiadomości. projekt społeczny poświęcony pracownikom, którzy zginęli podczas przygotowań do mistrzostw świata w katarze, krytyka firm, które nie zaprzestały działalności w rosji po ataku tego kraju na ukrainę czy akcje wspierające społeczność ukraińską, zarówno w walce z agresorem, jak i poszukiwaniu bezpiecznego schronienia – między innymi te materiały z sekcji „wiadomości” na proto.pl były najchętniej czytane w 2022 roku. 1. tysiące pracowników zginęło przy organizacji mistrzostw świata w katarze. powstał projekt, który ma ich upamiętnić. szwedzki dziennik blankspot wraz z aplikacją forza football i agencją forsman & bodenfors stworzyli serię kart futbolowych, które zamiast wizerunków piłkarzy zawierają sylwetki i historie zmarłych emigrantów zarobkowych z wiejskich obszarów nepalu, bangladeszu i indii, którzy zginęli podczas pracy, przy organizacji mistrzostw świata w piłce nożnej 2022 w katarze. podczas premiery „cards of qatar” opublikowano 33 karty, ale kolejne będą zamieszczane codziennie, aż do listopada 2022 roku, kiedy rozpoczną się mistrzostwa świata w katarze. 2. auchan, danone, leroy merlin czy decathlon nie wycofały się z rosji. mierzą się z krytyką. firmy, które zdecydowały się nie kończyć działalności w rosji po ataku tego kraju na ukrainę, mierzą się z ostrą krytyką polskich internautów – opisuje businessinsider.com.pl. jak czytamy, w mediach społecznościowych już od kilku dni pojawiają memy i posty namawiające do bojkotu sieci auchan, leroy merlin czy decathlon oraz koncernu danone, które nie wstrzymały działalności w rosji, a nawet zamierzają ją rozwijać. użytkownicy mediów społecznościowych chcą wywrzeć wpływ na właścicielach sieci handlowych m.in. przez publikację grafik i memów, pokazujących logo marek leroy merlin czy decathlonu w otoczeniu putina czy w kontekście zniszczeń wojennych w ukrainie. 3. „lista wstydu”. naukowcy z yale wskazują, które firmy nie wycofały się z rosji. w związku z atakiem rosji na ukrainę wiele firm wycofało się z prowadzenia interesów w kraju agresora. są też jednak takie, które nadal oferują tam swoje produkty i usługi – mimo krytyki ze strony opinii publicznej. listę firm, które zrezygnowały z działalności w rosji oraz tych, które tam pozostały, opracowali naukowcy z yale. zestawienie przygotował zespół prof. jeffreya sonnenfelda z yale school of management. najpierw lista składała się z dwóch części: firm, które wycofały się z rosji, i przedsiębiorstw, które wciąż prowadzą działalność w tym kraju. 4. mkidn tworzy narodowy instytut konserwacji zabytków. ministerstwo kultury i dziedzictwa narodowego utworzyło narodowy instytut konserwacji zabytków. 20 kwietnia 2022 roku wicepremier i minister kultury prof. piotr gliński powołał dr. michała laszczkowskiego na stanowisko p.o. dyrektora nowo powstałej jednostki. narodowy instytut konserwacji zabytków został stworzony „w celu podnoszenia standardów i jakości prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych i w otoczeniu zabytków”. 5. snapchat wprowadza wersję premium aplikacji. snapchat zapowiedział wprowadzenie nowej wersji aplikacji – snapchat+. będzie to opcja premium, dzięki której użytkownicy będą mieli dostęp do przedpremierowych funkcji w aplikacji. koszt subskrypcji to 3,99 dol. miesięcznie. snapchat+ będzie dostępny w momencie premiery w stanach zjednoczonych, kanadzie, wielkiej brytanii, francji, niemczech, australii, nowej zelandii, arabii saudyjskiej i zjednoczonych emiratach arabskich. 6. l’oreal paris, centrum praw kobiet i right to be chcą powstrzymać molestowanie w miejscach publicznych. 7 września 2022 roku centrum praw kobiet wraz z l’oreal paris i organizacją right to be rozpoczęły kampanię społeczną „stand up”, mającą na celu poszerzanie świadomości na temat molestowania seksualnego w miejscach publicznych – informuje cpk.org.pl. celem działań jest chronienie poczucia własnej wartości wśród kobiet i mężczyzn oraz opracowanie narzędzia, które pomogą świadkom molestowania w podjęciu bezpiecznej interwencji. 7. yes wprowadza przypinkę „daję w szyję”. reakcje mieszane. biżuteria yes wprowadziła do oferty limitowane przypinki z hasłem „daję w szyję”, nawiązującym do słów jarosława kaczyńskiego na temat kobiet. pomysł marki wzbudził kontrowersje. marka biżuterii postanowiła zabrać głos na temat przez polki wypowiedzi jarosława kaczyńskiego, prezesa pis, dotyczącej dzietności w polsce, która miała miejsce podczas jego wizyty w ełku 5 listopada 2022 roku. słowa te wywołały falę oburzenia w sieci – pojawiły się słowa krytyki pod adresem polityka, kpin z jego słów m.in. w formie memów, piosenek czy ironicznych zdjęć, do których dodano hashtag „#dajewszyje”. 8. ambasadorzy marek: maria dębska dla apartu. maria dębska, polska aktorka filmowa i teatralna, została we wrześniu 2022 roku ambasadorką marki biżuteryjnej apart. „z jednej strony całość, którą tworzy apart, jest spójna, a kampania nawiązuje do poprzednich. z drugiej jednak jest w niej wiele inspiracji i kolorów – nowych, wyjątkowych, filmowych. zdjęcia są inspirowane kinem lat 60., ale jednocześnie bardzo współczesne. pokazaliśmy wspólnie, że diamenty z jednej strony mogą uzupełniać bardzo eleganckie stylizacje, ale też mogą być noszone na co dzień i sprawdzą się w nowoczesnym wydaniu” – mówi aktorka. 9. fundacja biedronki rusza z kampanią z okazji międzynarodowego dnia osób starszych. 1 października 2022 roku fundacja biedronki zainicjowała ogólnopolską kampanię, która ma zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz znaczenie wspólnych posiłków. akcja została zorganizowana z okazji międzynarodowego dnia osób starszych. data rozpoczęcia kampanii została wybrana ze względu na cel działalności fundacji biedronki, którym jest niesienie pomocy głównie seniorom. 10. przypinki „putin idi na chuj” i „slava ukraini” w ofercie yes. „yes dla ukrainy, no dla putina” – pod takim hasłem marka biżuterii yes ruszyła z inicjatywą, która ma na celu wsparcie ukrainy. w ofercie firmy pojawiły się specjalne przypinki. 12 kwietnia 2022 roku yes na swojej stronie internetowej ruszyło z inicjatywą, której celem jest wsparcie ukrainy zaatakowanej przez rosję. marka zaprojektowała dwie specjalne przypinki z hasłami, które często pojawiają się w przestrzeni publicznej w związku z wojną: „slava ukraini” i „putin idi na chuj”. „to wyraz naszej niezgody na nieuzasadnioną agresję” – przekazuje marka.
Projekt społeczny poświęcony pracownikom, którzy zginęli podczas przygotowań do Mistrzostw Świata w Katarze, krytyka firm, które nie zaprzestały działalności w Rosji po ataku tego kraju na Ukrainę czy akcje wspierające społeczność ukraińską, zarówno w walce z agresorem, jak i poszukiwaniu bezpiecznego schronienia – między innymi te materiały z sekcji „Wiadomości” na PRoto.pl były najchętniej czytane w 2022 roku.
1. Tysiące pracowników zginęło przy organizacji Mistrzostw Świata w Katarze. Powstał projekt, który ma ich upamiętnić

Szwedzki dziennik Blankspot wraz z aplikacją Forza Football i agencją Forsman & Bodenfors stworzyli serię kart futbolowych, które zamiast wizerunków piłkarzy zawierają sylwetki i historie zmarłych emigrantów zarobkowych z wiejskich obszarów Nepalu, Bangladeszu i Indii, którzy zginęli podczas pracy, przy organizacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2022 w Katarze. Podczas premiery „Cards of Qatar” opublikowano 33 karty, ale kolejne będą zamieszczane codziennie, aż do listopada 2022 roku, kiedy rozpoczną się Mistrzostwa Świata w Katarze.
2. Auchan, Danone, Leroy Merlin czy Decathlon nie wycofały się z Rosji. Mierzą się z krytyką

Firmy, które zdecydowały się nie kończyć działalności w Rosji po ataku tego kraju na Ukrainę, mierzą się z ostrą krytyką polskich internautów – opisuje businessinsider.com.pl. Jak czytamy, w mediach społecznościowych już od kilku dni pojawiają memy i posty namawiające do bojkotu sieci Auchan, Leroy Merlin czy Decathlon oraz koncernu Danone, które nie wstrzymały działalności w Rosji, a nawet zamierzają ją rozwijać. Użytkownicy mediów społecznościowych chcą wywrzeć wpływ na właścicielach sieci handlowych m.in. przez publikację grafik i memów, pokazujących logo marek Leroy Merlin czy Decathlonu w otoczeniu Putina czy w kontekście zniszczeń wojennych w Ukrainie.
3. „Lista wstydu”. Naukowcy z Yale wskazują, które firmy nie wycofały się z Rosji

W związku z atakiem Rosji na Ukrainę wiele firm wycofało się z prowadzenia interesów w kraju agresora. Są też jednak takie, które nadal oferują tam swoje produkty i usługi – mimo krytyki ze strony opinii publicznej. Listę firm, które zrezygnowały z działalności w Rosji oraz tych, które tam pozostały, opracowali naukowcy z Yale. Zestawienie przygotował zespół prof. Jeffreya Sonnenfelda z Yale School of Management. Najpierw lista składała się z dwóch części: firm, które wycofały się z Rosji, i przedsiębiorstw, które wciąż prowadzą działalność w tym kraju.
4. MKiDN tworzy Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego utworzyło Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków. 20 kwietnia 2022 roku wicepremier i minister kultury prof. Piotr Gliński powołał dr. Michała Laszczkowskiego na stanowisko p.o. dyrektora nowo powstałej jednostki. Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków został stworzony „w celu podnoszenia standardów i jakości prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych i w otoczeniu zabytków”.
5. Snapchat wprowadza wersję premium aplikacji

Snapchat zapowiedział wprowadzenie nowej wersji aplikacji – Snapchat+. Będzie to opcja premium, dzięki której użytkownicy będą mieli dostęp do przedpremierowych funkcji w aplikacji. Koszt subskrypcji to 3,99 dol. miesięcznie. Snapchat+ będzie dostępny w momencie premiery w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii, Nowej Zelandii, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
6. L’Oreal Paris, Centrum Praw Kobiet i Right To Be chcą powstrzymać molestowanie w miejscach publicznych

7 września 2022 roku Centrum Praw Kobiet wraz z L’Oreal Paris i organizacją Right To Be rozpoczęły kampanię społeczną „Stand Up”, mającą na celu poszerzanie świadomości na temat molestowania seksualnego w miejscach publicznych – informuje cpk.org.pl. Celem działań jest chronienie poczucia własnej wartości wśród kobiet i mężczyzn oraz opracowanie narzędzia, które pomogą świadkom molestowania w podjęciu bezpiecznej interwencji.
7. YES wprowadza przypinkę „Daję w szyję”. Reakcje mieszane

Biżuteria YES wprowadziła do oferty limitowane przypinki z hasłem „Daję w szyję”, nawiązującym do słów Jarosława Kaczyńskiego na temat kobiet. Pomysł marki wzbudził kontrowersje.
Marka biżuterii postanowiła zabrać głos na temat przez Polki wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego, prezesa PiS, dotyczącej dzietności w Polsce, która miała miejsce podczas jego wizyty w Ełku 5 listopada 2022 roku. Słowa te wywołały falę oburzenia w sieci – pojawiły się słowa krytyki pod adresem polityka, kpin z jego słów m.in. w formie memów, piosenek czy ironicznych zdjęć, do których dodano hashtag „#dajewszyje”.
8. Ambasadorzy marek: Maria Dębska dla Apartu

Maria Dębska, polska aktorka filmowa i teatralna, została we wrześniu 2022 roku ambasadorką marki biżuteryjnej Apart.
„Z jednej strony całość, którą tworzy Apart, jest spójna, a kampania nawiązuje do poprzednich. Z drugiej jednak jest w niej wiele inspiracji i kolorów – nowych, wyjątkowych, filmowych. Zdjęcia są inspirowane kinem lat 60., ale jednocześnie bardzo współczesne. Pokazaliśmy wspólnie, że diamenty z jednej strony mogą uzupełniać bardzo eleganckie stylizacje, ale też mogą być noszone na co dzień i sprawdzą się w nowoczesnym wydaniu” – mówi aktorka.
9. Fundacja Biedronki rusza z kampanią z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych

1 października 2022 roku Fundacja Biedronki zainicjowała ogólnopolską kampanię, która ma zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz znaczenie wspólnych posiłków.
Akcja została zorganizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Data rozpoczęcia kampanii została wybrana ze względu na cel działalności Fundacji Biedronki, którym jest niesienie pomocy głównie seniorom.
10. Przypinki „PUTIN IDI NA CHUJ” i „SLAVA UKRAINI” w ofercie YES

„YES dla Ukrainy, NO dla Putina” – pod takim hasłem marka biżuterii YES ruszyła z inicjatywą, która ma na celu wsparcie Ukrainy. W ofercie firmy pojawiły się specjalne przypinki.
12 kwietnia 2022 roku YES na swojej stronie internetowej ruszyło z inicjatywą, której celem jest wsparcie Ukrainy zaatakowanej przez Rosję. Marka zaprojektowała dwie specjalne przypinki z hasłami, które często pojawiają się w przestrzeni publicznej w związku z wojną: „SLAVA UKRAINI” i „PUTIN IDI NA CHUJ”. „To wyraz naszej niezgody na nieuzasadnioną agresję” – przekazuje marka.