Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„A moRZe bez plastiku?” – prosi Bałtyk w sentymentalnym spocie. Rusza kampania o segregacji odpadów. 5 czerwca 2025 roku, z okazji światowego dnia środowiska, organizacja zajmująca się odzyskiem opakowań rlg repack ruszyła z kampanią edukacyjną „a morze bez plastiku?”. inicjatywa promuje segregację odpadów i racjonalne korzystanie z plastiku, a także zachęca do wybierania wielorazowych alternatyw w miejsce jednorazowych produktów plastikowych. częścią akcji jest poruszający spot, w którym głos zabrał sam bałtyk. kluczową rolę w kampanii odgrywa dwuznaczne hasło, które z jednej strony ma obrazować pożądaną, odpowiedzialną postawę zakupową („a może bez plastiku?”), a z drugiej strony nawiązuje do pozytywnego skutku ograniczania i prawidłowej segregacji plastiku („a morze bez plastiku!”). w ramach akcji przeprowadzono badanie dotyczące postaw polek i polaków względem segregacji odpadów podczas wakacyjnego wypoczynku nad morzem, zrealizowane przez agencję badawczą zymetria. z analizy wynika, że aż 77 proc. respondentów deklaruje wyrzucanie śmieci do odpowiednich pojemników lub zabieranie ich ze sobą, aby wyrzucić je do właściwych koszy poza plażą. zaledwie 4 proc. osób przyznało się do pozostawienia odpadów na plaży, a 3 proc. zapewnia, że zostawia śmieci wyłącznie w sytuacji braku możliwości ich wyrzucenia. 13 proc. uczestników badania zauważyło natomiast, że inni turyści pozostawiali swoje śmieci na plaży. jak przekazuje monika wyciechowska, dyrektorka ds. edukacji i promocji w rlg w polsce, firma bada postawy polek i polaków wobec segregacji odpadów. „dane potwierdzają nasze obserwacje: przekaz oparty na straszeniu czy wpędzaniu w poczucie winy nie działa. dlatego tą i innymi naszymi kampaniami edukacyjnymi chcemy sięgać po emocje odbiorców, wzruszać. mówimy językiem bliskim każdemu – językiem emocji wynikających z wspomnień. daliśmy bałtykowi symboliczny głos, by przekaz kampanii łatwiej było usłyszeć, zrozumieć i zaangażować się w niego” – wyjaśnia wyciechowska. w inicjatywie wykorzystano coraz częściej podejmowany na świecie i w polsce temat dotyczący nadawania elementom przyrody osobowości prawnej. mimo że bałtyk nie ma jeszcze tego statusu, w kampanii starano się dać mu głos i sprawić, aby został usłyszany. ważnym elementem akcji jest film edukacyjny, w którym główną rolę odgrywa właśnie bałtyk. przeprowadza on widzów przez emocjonalną opowieść, w której porusza temat wpływu plastiku na ekosystemy wodne, zachęca do wybierania wielorazowych alternatyw i przypomina, że plastik powinien trafić do żółtego pojemnika. wideo zostało zrealizowane w ramach konkursu papaya new directors. produkcją filmu zajął się dom produkcyjny papaya film, a reżyserią michał sierakowski. za zdjęcia odpowiadał jakub stoszek. źródło: youtube.com/3000elektro. strategią komunikacji i koordynacją kampanii „a morze bez plastiku?” zajęła się agencja who will save the planet. więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie. (ao).
5 czerwca 2025 roku, z okazji Światowego Dnia Środowiska, organizacja zajmująca się odzyskiem opakowań RLG Repack ruszyła z kampanią edukacyjną „A moRZe bez plastiku?”. Inicjatywa promuje segregację odpadów i racjonalne korzystanie z plastiku, a także zachęca do wybierania wielorazowych alternatyw w miejsce jednorazowych produktów plastikowych. Częścią akcji jest poruszający spot, w którym głos zabrał sam Bałtyk.
Kluczową rolę w kampanii odgrywa dwuznaczne hasło, które z jednej strony ma obrazować pożądaną, odpowiedzialną postawę zakupową („A może bez plastiku?”), a z drugiej strony nawiązuje do pozytywnego skutku ograniczania i prawidłowej segregacji plastiku („A morze bez plastiku!”).
W ramach akcji przeprowadzono badanie dotyczące postaw Polek i Polaków względem segregacji odpadów podczas wakacyjnego wypoczynku nad morzem, zrealizowane przez agencję badawczą Zymetria. Z analizy wynika, że aż 77 proc. respondentów deklaruje wyrzucanie śmieci do odpowiednich pojemników lub zabieranie ich ze sobą, aby wyrzucić je do właściwych koszy poza plażą. Zaledwie 4 proc. osób przyznało się do pozostawienia odpadów na plaży, a 3 proc. zapewnia, że zostawia śmieci wyłącznie w sytuacji braku możliwości ich wyrzucenia. 13 proc. uczestników badania zauważyło natomiast, że inni turyści pozostawiali swoje śmieci na plaży.
Jak przekazuje Monika Wyciechowska, dyrektorka ds. edukacji i promocji w RLG w Polsce, firma bada postawy Polek i Polaków wobec segregacji odpadów. „Dane potwierdzają nasze obserwacje: przekaz oparty na straszeniu czy wpędzaniu w poczucie winy nie działa. Dlatego tą i innymi naszymi kampaniami edukacyjnymi chcemy sięgać po emocje odbiorców, wzruszać. Mówimy językiem bliskim każdemu – językiem emocji wynikających z wspomnień. Daliśmy Bałtykowi symboliczny głos, by przekaz kampanii łatwiej było usłyszeć, zrozumieć i zaangażować się w niego” – wyjaśnia Wyciechowska.
W inicjatywie wykorzystano coraz częściej podejmowany na świecie i w Polsce temat dotyczący nadawania elementom przyrody osobowości prawnej. Mimo że Bałtyk nie ma jeszcze tego statusu, w kampanii starano się dać mu głos i sprawić, aby został usłyszany.
Ważnym elementem akcji jest film edukacyjny, w którym główną rolę odgrywa właśnie Bałtyk. Przeprowadza on widzów przez emocjonalną opowieść, w której porusza temat wpływu plastiku na ekosystemy wodne, zachęca do wybierania wielorazowych alternatyw i przypomina, że plastik powinien trafić do żółtego pojemnika. Wideo zostało zrealizowane w ramach konkursu Papaya New Directors. Produkcją filmu zajął się dom produkcyjny Papaya Film, a reżyserią Michał Sierakowski. Za zdjęcia odpowiadał Jakub Stoszek.
Źródło: youtube.com/3000elektro
Strategią komunikacji i koordynacją kampanii „A moRZe bez plastiku?” zajęła się agencja Who Will Save The Planet.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie. (ao)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„A moRZe bez plastiku?” – prosi Bałtyk w sentymentalnym spocie. Rusza kampania o segregacji odpadów. 5 czerwca 2025 roku, z okazji światowego dnia środowiska, organizacja zajmująca się odzyskiem opakowań rlg repack ruszyła z kampanią edukacyjną „a morze bez plastiku?”. inicjatywa promuje segregację odpadów i racjonalne korzystanie z plastiku, a także zachęca do wybierania wielorazowych alternatyw w miejsce jednorazowych produktów plastikowych. częścią akcji jest poruszający spot, w którym głos zabrał sam bałtyk. kluczową rolę w kampanii odgrywa dwuznaczne hasło, które z jednej strony ma obrazować pożądaną, odpowiedzialną postawę zakupową („a może bez plastiku?”), a z drugiej strony nawiązuje do pozytywnego skutku ograniczania i prawidłowej segregacji plastiku („a morze bez plastiku!”). w ramach akcji przeprowadzono badanie dotyczące postaw polek i polaków względem segregacji odpadów podczas wakacyjnego wypoczynku nad morzem, zrealizowane przez agencję badawczą zymetria. z analizy wynika, że aż 77 proc. respondentów deklaruje wyrzucanie śmieci do odpowiednich pojemników lub zabieranie ich ze sobą, aby wyrzucić je do właściwych koszy poza plażą. zaledwie 4 proc. osób przyznało się do pozostawienia odpadów na plaży, a 3 proc. zapewnia, że zostawia śmieci wyłącznie w sytuacji braku możliwości ich wyrzucenia. 13 proc. uczestników badania zauważyło natomiast, że inni turyści pozostawiali swoje śmieci na plaży. jak przekazuje monika wyciechowska, dyrektorka ds. edukacji i promocji w rlg w polsce, firma bada postawy polek i polaków wobec segregacji odpadów. „dane potwierdzają nasze obserwacje: przekaz oparty na straszeniu czy wpędzaniu w poczucie winy nie działa. dlatego tą i innymi naszymi kampaniami edukacyjnymi chcemy sięgać po emocje odbiorców, wzruszać. mówimy językiem bliskim każdemu – językiem emocji wynikających z wspomnień. daliśmy bałtykowi symboliczny głos, by przekaz kampanii łatwiej było usłyszeć, zrozumieć i zaangażować się w niego” – wyjaśnia wyciechowska. w inicjatywie wykorzystano coraz częściej podejmowany na świecie i w polsce temat dotyczący nadawania elementom przyrody osobowości prawnej. mimo że bałtyk nie ma jeszcze tego statusu, w kampanii starano się dać mu głos i sprawić, aby został usłyszany. ważnym elementem akcji jest film edukacyjny, w którym główną rolę odgrywa właśnie bałtyk. przeprowadza on widzów przez emocjonalną opowieść, w której porusza temat wpływu plastiku na ekosystemy wodne, zachęca do wybierania wielorazowych alternatyw i przypomina, że plastik powinien trafić do żółtego pojemnika. wideo zostało zrealizowane w ramach konkursu papaya new directors. produkcją filmu zajął się dom produkcyjny papaya film, a reżyserią michał sierakowski. za zdjęcia odpowiadał jakub stoszek. źródło: youtube.com/3000elektro. strategią komunikacji i koordynacją kampanii „a morze bez plastiku?” zajęła się agencja who will save the planet. więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie. (ao).