W lutym 2025 roku X dołączył kolejne marki do pozwu złożonego w zeszłym roku, w którym oskarża reklamodawców o nielegalne bojkotowanie platformy. Wśród firm znalazły się Nestlé, Abbott Laboratories, Colgate, Lego, Pinterest, Tyson Foods i Shell – donosi techcrunch.com.
Jak czytamy, w sierpniu 2024 roku X złożył pozew przeciwko World Federation of Advertisers (WFA) i działającej z jej inicjatywy organizacji na rzecz bezpieczeństwa marek – Global Alliance of Responsible Media (GARM). Wkrótce potem WFA zakończyła działalność GARM, informując, że „ostatnie zarzuty, które niestety błędnie interpretują jej cel i działania, znacznie obniżyły zasoby i finanse”.
Następnie X dodał do pozwu kolejnych reklamodawców, w tym Twitcha. Teraz – jak przekazał Business Insider – rozszerzono pozew o kolejne firmy, wśród których znalazły się Nestlé, Abbott Laboratories, Colgate, Lego, Pinterest, Tyson Foods oraz Shell.
Jak ujawnia źródło, w skardze zarzuca się, że WFA za pośrednictwem GARM podejmowało działania mające na celu wstrzymanie miliardów przychodów z reklam. W tym celu instytucja miała zorganizować „bojkot Twittera przez reklamodawców”, szkodząc konkurencji w branży reklamy cyfrowej i naruszając tym samym przepisy antymonopolowe.
X twierdzi ponadto, że w wyniku działań WFA między listopadem a grudniem 2022 roku co najmniej 18 reklamodawców powiązanych z GARM przestało kupować reklamy na Twitterze, a inni reklamodawcy znacząco ograniczyli swoje wydatki. Ponadto ze względu na to, że „popyt na reklamę w X spadł w wyniku bojkotu, cena, którą pozostali reklamodawcy są skłonni zapłacić, również spadła” – przywołuje treść skargi techcrunch.com. (kn)
Źródło: techcrunch.com, X expands lawsuit over advertiser ‘boycott’ to include Lego, Nestlé, Pinterest and others, Anthony Ha, 1.02.2025