wtorek, 25 marca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataYouTube chce usprawnić monetyzację treści

YouTube chce usprawnić monetyzację treści

YouTube pracuje nad rozwiązaniem, które ma pomóc twórcom zarabiać więcej na publikowanych przez nich treściach. Platforma testuje domyślne, ludzkie przeglądy filmów pod kątem możliwości umieszczenia w nich reklam, aby lepiej wychwycić wszelkie błędy lub pomyłki – pisze socialmediatoday.com.

Serwis przekazał, że automatyczne wysyłanie wideo, które otrzymało ocenę „Ograniczone reklamy lub brak reklam”, do dodatkowego przeglądu może zapewnić poprawę dokładności decyzji o umieszczeniu przy filmie żółtej ikony i szybsze uruchomienie monetyzacji. „Oznacza to, że w niektórych przypadkach możemy przejrzeć nowo przesłany film, nawet jeśli jego widoczność jest ustawiona na prywatną, a niektóre decyzje dotyczące monetyzacji mogą zająć do 24 godzin. Wprowadzamy to początkowo dla małej grupy twórców, ale będziemy informować o dalszych planach rozszerzenia na wszystkich twórców, którzy monetyzują filmy za pomocą reklam” – dodała platforma, cytowana przez źródło.

Jak wyjaśnia źródło, wspomniana przez YouTube „żółta ikona” odnosi się do możliwości umieszczenia w danym wideo reklam. Niektóre treści mogą być bowiem nieodpowiednie dla reklamodawców. Z tego względu serwis przeprowadza przegląd, po którym film otrzymuje ocenę: zieloną, żółtą lub czerwoną. Zielona oznacza, że reklamy mogą być wyświetlane w analizowanej treści, a czerwona jest sygnałem, że materiał nie jest odpowiedni dla reklamodawców. Żółta natomiast wskazuje na to, że twórca powinien przejrzeć swój film, aby upewnić się, czy jest odpowiedni dla reklamodawców – w przeciwnym razie w wideo zostanie umieszczona tylko ograniczona liczba reklam.

W przypadku przydzielenia danemu materiałowi żółtej ikony, użytkownik może poprosić serwis o analizę treści przez człowieka, aby upewnić się, że ocena jest zgodna z automatycznym przeglądem YouTube’a. Najnowsze rozwiązanie ma wykorzystywać ten krok rutynowo, co oznacza, że twórca nie musi wysyłać specjalnej prośby. (ao)

Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Will Now Manually Review More Videos for Ad Suitability, Andrew Hutchinson, 10.03.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj