2013: Najważniejsze trendy w brand marketingu

dodano: 
05.02.2013
komentarzy: 
0

Jakimi trendami w zakresie brand marketingu należy się kierować, wytyczając kierunek działania własnej organizacji? Podpowiada Marketing w Praktyce.

Pierwszym trendem, na jaki zwraca uwagę Agnieszka Bzdyra-Maciorowska, jest zarządzanie marką w SM. „Zarządzanie reputacją w social mediach nigdy wcześniej nie odgrywało tak ważnej roli jak teraz. Przejrzystość marki i jej totalna szczerość to czynniki kluczowe dla zachowania wizerunku” – pisze autorka. I przypomina, że w wirtualnym świecie nawet najmniejsze potknięcie może okazać się nie lada problemem prowadzącym ostatecznie do sytuacji kryzysowej. Dlatego „plany reagowania na tego typu sytuacje powinny czekać w szufladach, gotowe do wdrożenia w każdym momencie wymagającym obrony chwiejącej się reputacji”. Kolejną sprawą godną uwagi jest zdaniem dziennikarki kwestia zaufania – jeśli się je już zdobyło, „warto cenić jak największy kapitał firmy”. Nade wszystko jednak marka powinna podążać za zmianami, powinna być „elastyczna”. „Marka nie tylko musi dotrzymywać kroku tym zmianom, ale wręcz inicjować je. Jeżeli twoja marka tego nie zrobi, bez wątpienia znajdą się inni ochotnicy do zajęcia tej szczytnej pozycji” – przekonuje dziennikarka.

Miniony 2012 r. to także czas „storytellinu i kreowania doświadczeń marki” – zarówno on-line, jak o off-line, w bezpośredniej konfrontacji z klientem. Bez wątpienia to również rok wzrostu zainteresowania takimi serwisami jak Pinterest czy Instagram, czyli chęcią wizualizacji marki. Nie bez znaczenia jest crowdsourcing marki. Bzdyra-Maciorowska zaznacza, że „pozostawianie zaangażowanego tłumu zupełnie samemu sobie, bez reakcji, bez zainteresowania, bez odzwierciedlenia wdzięczności za uwagę, to jeden z najcięższych grzechów, jakie będzie można popełnić w najbliższych miesiącach”. Dobry wizerunek zapewni nam na pewno modne w ostatnim czasie realizowanie celów społecznych czy środowiskowych. CSR jest zatem jednym z kluczowych zadań na 2013 rok, a marki powinny znaleźć się w pozycji liderów społecznej opinii, bo oczekują tego od nich ich klienci. (es)

Źródło:

Marketing w Praktyce, 10 trendów w brand marketingu, Agnieszka Bzdyra-Maciorowska, 1.02.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin