.

....

Recenzje

10.12.2015

To książka do której się wraca, która przyciąga i wciąga. Napisana jest barwnym i żywym językiem, zawiera liczne opisy studiów przypadków. Poza tym, znaleźć w niej można opis takich pojęć i współczesnych zjawisk jak: medioza, efekt stada mew, lovery, czajniki...

27.01.2015

Dlaczego Jacek Żakowski zrównał Dodę z laureatami Nobla? Dlaczego Kuba Wojewódzki nie stracił na obraźliwych wypowiedziach w radiu? Jak Oprah Winfrey może wpływać na ceny wołowiny? Po co miliony Polaków co miesiąc odwiedzają portale "plotkarskie"?

28.03.2014

Książka autorstwa Ewy Hope jest dla PR-owców „niewygodna”, ponieważ jest wyrazem podejścia normatywnego – pokazuje, jak powinniśmy, a jak nie powinniśmy postępować, wykonując swoją pracę. Etyczne zachowania są jednak niezbędnym elementem profesjonalizmu w zawodzie PR-owca, a być można nawet panaceum na jego złe postrzeganie.

Wśród zawartych w książce spostrzeżeń najtrafniejsze i najbardziej doniosłe wydaje mi się być to dotyczące wpływu etyki na postrzeganie zawodu PR-owca. Określenie „public relations”, jeżeli już budzi jakiekolwiek skojarzenia i jest odróżniane od reklamy, najczęściej...

27.01.2014

Recenzja podręcznika Krystyny Wojcik: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013, wydanie V

Od pierwszego wydania podręcznika profesor Krystyny Wojcik minie niedługo 20 lat[1], podczas których autorka nie szczędziła wysiłków, aby swój podręcznik uzupełniać, poprawiać, doprowadzić do prawie idealnego stanu.  Prawie – bo dążenie do doskonałości to proces, a Wojcik w tym procesie nie ustaje.

Po wielu latach pracy nad podręcznikiem dostaliśmy od Pani Profesor kompendium wiedzy praktycznej oraz teoretycznej. Każdy, zarówno rozpoczynający swój...

20.11.2013

Recenzja Kapitał relacyjny banku” autorstwa Moniki Marcinkowskiej

Opisany w książce kapitał relacyjny można traktować jako narzędzie sprawiające, że wizerunek i reputacja stają się integralną częścią korporacyjnej strategii banków i innych instytucji.

Czy przedsiębiorstwa i grupy mogą, podobnie jak pojedyncze osoby, nawiązywać i pielęgnować relacje między sobą? Tak, z takiego właśnie założenia wychodzi dr hab. Monika Marcinkowska, prof. Uniwersytetu Łódzkiego, autorka opracowania „Kapitał relacyjny banku”.

Mimo, że jest to opracowanie naukowe, może być cenne dla menedżerów, którzy chcieliby...

17.05.2013

Bloger, czyli jak dobrze sprzedać swój talent

Każdy, kto zna tekst Kominka o budyniu Dr. Oetkera, teraz powinien jeszcze zapoznać się z jego książką. „Bloger” ma wszystkie cechy dobrego poradnika, a do tego przypomina, dlaczego warto pisać.

„Blogera” czyta się błyskawicznie i z wielką przyjemnością, co może zaskakiwać, bo to w końcu poradnik. Lekki język oraz umiejętność przekazywania treści pozytywnie zadziwia. Kupując poradnik nie oczekuje się niczego więcej niż garści informacji. A Kominek idzie o krok dalej – wskazówki podaje w najlepszym opakowaniu. Pozostaje wierny swojemu stylowi...

09.08.2012

Na marginesie literatury PR-owskiej. Subiektywna, wakacyjna recenzja kilku dzieł

Od jakiegoś czasu narzekam na brak literatury dotyczącej PR na półkach polskich księgarni. Jednak ostatnio stwierdziłam, że się pomyliłam. Otóż mamy ich urodzaj - od porad praktycznych po naukowe rozważania. Zafundowałam więc sobie wakacyjną lekturę i zamiast kryminałów i romansów zapoznałam się z pracami dotyczącymi public relations wydanymi w ostatnich miesiącach.

Pierwsza lektura pt. Badania w public relations, to książka chyba już znana w środowisku, za przyczyną zapobiegliwej autorki, która dała nam si...

25.11.2011

Czytać - ale ostrożnie

2 w 1

Przede wszystkim, w warstwie badawczej, są to dwie książki w jednej. Jedna dotyczy sytuacji w urzędach marszałkowskich i jest pełną próbą ogólnopolską (16 urzędów). Druga – województwa śląskiego -  badanie objęło wszystkie urzędy miast,  urzędy miast na prawach powiatów i urzędy powiatowe oraz 145 ze 169 urzędów gmin.  Autorzy bronią tezy, dla mnie mało przekonująco, że wyniki otrzymane dla województwa śląskiego można ekstrapolować na całą Polskę. Na szczęście, umieszczając wyniki badań, umożliwili samodzielne wyciąganie wniosków – niekoniecznie zgodnych z tymi, które...

27.04.2011

To nie jest podręcznik akademicki, bo nie zawiera systematycznego wykładu, przejrzystych klasyfikacji i szeregu definicji public relations. Nie jest to też praktyczny poradnik dla adeptów tej dyscypliny, bo – jak pisze autor – ani „książki kucharskiej”, ani uniwersalnego przepisu na sukces w PR nie da się przygotować. W zamian proponuje oprzeć się na doświadczeniu, zgromadzonej wiedzy, inteligencji, znajomości praktyki, na intuicji, mocnych stronach, a nawet na własnych wadach, bo tylko w ten sposób można wypracować oryginalną metodę na skuteczne zarządzanie informacjami. I to się Piotrowi...

Strony

X

Zamów newsletter

Akceptuję regulamin