.

 

Adidas oskarżony o „wymazywanie kobiet”

dodano: 
23.05.2023
komentarzy: 
0

Najnowsza kampania Adidasa z okazji Pride Month 2023 spotkała się z falą krytyki po zaprezentowaniu przez markę kolekcji damskich strojów kąpielowych – informuje independent.co.uk.

Jak czytamy, kolekcja o tytule „Let Love Be Your Legacy” przedstawia mężczyzn w damskich kostiumach kąpielowych zaprojektowanych przez queerowego projektanta Richa Mnisi i ma być „symbolem samoakceptacji i poparcia dla osób LGBTQIA+”, jak w oświadczeniu powiedział Mnisi. 

Kolekcja powstała we współpracy z oganizacją non-profit Athlete Ally, która koncentruje się na zwalczaniu homofobii i transfobii w sporcie, jednak mimo to sesja zdjęciowa z kampanii została skrytykowana przez wielu internautów – zauważa źródło.

Była zawodniczka NCAA w pływaniu kobiet, Riley Gaines, napisała na Twitterze: „Nie rozumiem, dlaczego firmy to sobie robią. Mogli przynajmniej napisać, że strój jest unisex, ale tego nie zrobili, ponieważ chodzi o wymazywanie kobiet”.

„My, kobiety, nie damy się wymazać! Przestańcie próbować zastąpić nas męskimi modelami! Ciężko walczyłyśmy, aby nas usłyszano!” – napisała na Twitterze inna użytkowniczka.

Źródło: Twitter/Riley Gaines

(zd)

Źródło:

indepentend.co.uk, Adidas defended amid backlash over gender-inclusive Pride Month swimsuit model, 21.05.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin