Co mówiło się o kulturze

dodano: 
01.06.2009
komentarzy: 
0

26 maja w Bytomskim Centrum Kultury odbyło się spotkanie „PR, czyli co się wyPRawia w kulturze?”. W spotkaniu uczestniczyło blisko pięćdziesięciu przedstawicieli świata kultury oraz specjalistów od budowy wizerunku i promocji instytucji, ośrodków i stowarzyszeń zajmujących się działalnością kulturalną w województwie śląskim.
W trakcie pierwszej części spotkania uczestnicy zapoznali się z prezentacjami przedstawiającymi wykorzystanie działań public relations w promocji przedsięwzięć kulturalnych. Mariusz Wróbel, dyrektor Bytomskiego Centrum Kultury przedstawił sposób, w jaki Becek promuje swoje wydarzenia. Ostatnim przykładem takiej promocji było naklejenie na samochód Centrum hasła „Kulturę traktujemy jak seks. Zamiast o niej mówić, wolimy ją uprawiać”. Opowiedział też o „BeCeKoBusie” – odrestaurowanym piętrowym autobusie, który jeździł po wszystkich dzielnicach miasta. W jego wnętrzu i na zewnątrz realizowane były interaktywne warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży.

„Gramy Razem” to kampania PR realizowana przez Teatr Rozrywki w Chorzowie wraz z klubem sportowym Ruch Chorzów. Adam Kowalski, asystent dyrektora naczelnego i artystycznego teatru pokazał przykład niecodziennej współpracy instytucji kultury ze środowiskiem kibiców sportowych. Jej efektem było powstanie wspólnego biletu do teatru i na mecz. Poza społecznymi efektami akcji w postaci przyrostu „kulturalnych” kibiców oraz „wysportowanych” fanów teatru, akcja cieszyła się zainteresowaniem mediów.

Edyta Gudek z Miejskiej Biblioteki w Dąbrowie Górniczej podczas prezentacji „Coolturalnie z mediami” przedstawiła, w jaki sposób zainteresować dziennikarzy działalnością pozornie nudnej instytucji, jaką jest miejska biblioteka. Uwagę dziennikarzy przykuły przedsięwzięcia prima aprilisowe – karne czytanie książek za mandat oraz telefoniczne czytanie książek dla dorosłych przez bibliotekarki z możliwością wyboru pomiędzy brunetką a blondynką.

O tym, jak zyskać przychylność mieszkańców dla nowo budowanego centrum handlowego oraz złagodzić niekorzystny wizerunek wywołany pracami budowlanymi w centrum miasta opowiedziała Małgorzata Sklorz z agencji PRIME PR.

Drugą częścią spotkania był panel dyskusyjny „Co się wyPRawia w kulturze?”. Dla Ireneusza Dudka, organizatora Rawa Blues Festival najważniejsze jest, aby jakiekolwiek działania promocyjno–PR-owskie podejmowane przez instytucje kultury były zgodne z tożsamością tych instytucji. Akcje wymyślane „na siłę”, które nie pasują do charakteru promowanej instytucji mogą wyrządzić więcej szkody i przynieść odwrotne od zamierzonych efekty.

Andrzej Stefański, były redaktor naczelny katowickiego i stołecznego wydania Gazety Wyborczej oraz pomysłodawca audiobooka „My som stond” zalecał podawanie rzetelnych informacji oraz profesjonalne nimi zarządzanie. Marcin Tutaj z agencji PRIME PR przedstawił punkt widzenia praktyka public relations. Zwrócił uwagę na to, że współpraca z mediami powinna być tylko częścią podejmowanych działań.

Relacja ze spotkania wzbogacona o materiały filmowe zostanie zamieszczona na stronie www.prczylico.pl
PRoto objęło wydarzenie patronatem medialnym.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin