Co robić w sytuacji kryzysowej
Puls Biznesu zamieszcza artykuł o zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Urszula Światłowska, autorka tekstu, przypomina, że sytuacja kryzysowa może zdarzyć się każdej firmie, w każdym momencie. Radzi, aby zajmować się wszystkimi problemami, gdy tylko się pojawią i rozwiązywać je zanim zamienią się w kryzys. Zaznacza, że tylko około 40% firm ma opracowane scenariusze na wypadek sytuacji kryzysowej.
Zdaniem autorki w zarządzaniu trudnymi sytuacjami najważniejsza jest komunikacja. Zachowywanie milczenia i niechęć do kontaktów z mediami wskazuje, że w firmie jest bardzo źle i dodatkowo rodzi niepotrzebne spekulacje. „Trzeba przejąć inicjatywę i być najważniejszym źródłem informacji, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz firmy” – radzi. W artykule przywołuje również przykłady marki Perrier i pewnego banku z Arabii Saudyjskiej, które dzięki sprawnemu zarządzaniu kryzysem nie tylko rozwiązały swoje problemy, ale również zwiększyły popularność oraz zachowały wizerunek firm uczciwych i odpowiedzialnych.