Co robić w sytuacji kryzysowej

dodano: 
23.01.2006
komentarzy: 
2

Puls Biznesu zamieszcza artykuł o zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi. Urszula Światłowska, autorka tekstu, przypomina, że sytuacja kryzysowa może zdarzyć się każdej firmie, w każdym momencie. Radzi, aby zajmować się wszystkimi problemami, gdy tylko się pojawią i rozwiązywać je zanim zamienią się w kryzys. Zaznacza, że tylko około 40% firm ma opracowane scenariusze na wypadek sytuacji kryzysowej.
Zdaniem autorki w zarządzaniu trudnymi sytuacjami najważniejsza jest komunikacja. Zachowywanie milczenia i niechęć do kontaktów z mediami wskazuje, że w firmie jest bardzo źle i dodatkowo rodzi niepotrzebne spekulacje. „Trzeba przejąć inicjatywę i być najważniejszym źródłem informacji, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz firmy” – radzi. W artykule przywołuje również przykłady marki Perrier i pewnego banku z Arabii Saudyjskiej, które dzięki sprawnemu zarządzaniu kryzysem nie tylko rozwiązały swoje problemy, ale również zwiększyły popularność oraz zachowały wizerunek firm uczciwych i odpowiedzialnych.

Źródło:

Puls Biznesu, Kruche szkło, Urszula Światłowska, 23.01.06, s. 1
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
23.01.2006
15:09:26
balb
(23.01.2006 15:09:26)
Spytała dziesięciu znajomych. Czterech powiedziało, że ma. W tym dwóch myślało, że chodzi o gaśnicę w biurze, a jeden o to, czy robi kopie zapasowe dysków.
23.01.2006
13:24:56
Piotrek
(23.01.2006 13:24:56)
Jeśli aż 40% miałoby opracowane scenariusze na sytuacje kryzysowe, to byłoby świetnie. Osobiście nie wierzę w to. Ciekawe na jakiej podstawie Pani Ula oszacowała tę liczbę.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin