Coraz więcej turystów we Wrocławiu
Gazeta Wyborcza opublikowała artykuł o rozwoju turystyki i kształtowaniu wizerunku Wrocławia. Dzięki sprawnym działaniom promocyjnym w zeszłym roku miasto odwiedziło ponad milion turystów. To dla nich Wrocław rozszerza swoją ofertę turystyczną i rozbudowuje infrastrukturę. Dużą atrakcją miasta jest Opera Dolnośląska, która prowadzi intensywnie działania public relations: zaprasza zagranicznych dziennikarzy, publikuje informacje w zagranicznych katalogach i prezentuje swoją ofertę na międzynarodowych targach.
Andrzej Pawluszek, wicemarszałek województwa dolnośląskiego tłumaczy: „Miasta nie stać na wykupywanie reklam w zachodnich mediach, więc postanowiliśmy z Dolnośląską Organizacją Turystyczną ściągać dziennikarzy z zagranicy”. W zeszłym roku przybyło ponad 60 ekip z mediów z całego świata. Koszty takich wizyt nie są wysokie dzięki temu, że do działań włączyli się wrocławscy hotelarze i restauratorzy. Na turystyczny boom we Wrocławiu duży wpływ miało również stworzenie tanich połączeń lotniczych, a także zwiększenie inwestycji w regionie.