Cud w rankingu Briefa

dodano: 
09.08.2011
komentarzy: 
0

E.Wedel, Dr Irena Eris i Orlen – oto najsilniejsze polskie marki według miesięcznika Brief. W pierwszej piątce rankingu znalazły się też, określane mianem „swoistego cudu”, Mazury, które wyprzedziły, m.in. Reserved, Allegro, Gazetę Wyborczą, Apart, KGHM, Vistulę czy PZU.

„Czy Kraina Wielkich Jezior Mazurskich zostanie siódmym cudem świata w globalnym plebiscycie szwajcarskiej fundacji „New7Wonders”, jeszcze nie wiadomo, ale jest to z pewnością swoisty cud w rankingu…Region marką?” – pytają autorzy badania. Brief tłumaczy, że to wynik nowego trendu do brandowania tego, co „najpiękniejsze w wymiarze narodowym i unikalne w wymiarze globalnym” i podkreśla przy tym, że „region stał się marką samą w sobie, a promocja Mazur wskazuje na całościowe zrozumienie marki i posługiwanie się rosnącym w siłę w warunkach polskich marketingiem miejsc”.

Co ciekawe, wśród marek mediowych, najwyżej notowany jest TVN (11 lokata), potem Polsat (14) i Gazeta Wyborcza (16). Dobre pozycje na liście zanotowały też marki polskich alkoholi: Żywiec (4 miejsce) oraz Wyborowa (10).

Badanie (przeprowadzone miedzy 20-30 czerwca 2011 r.) najbardziej podziwianych polskich marek było anonimowe i objęło swoim zasięgiem specjalistów z branży marketingu i sprzedaży oraz internautów. Wskazywano maksymalnie pięć polskich marek, przyporządkowując każdej z nich najistotniejsze cechy spośród podanych: innowacyjność, jakość, spójność, wiarygodność i wyjątkowość. Ogółem głosowano na 230 marek. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin