Czy PR-owiec może mieć przekonania? Ryzykowna polityka na Facebooku
Czy PR-owcy powinni dzielić się na Facebooku swoimi poglądami politycznymi? Takie pytanie postawił Arik Hanson z agencji ACH Communications. Na Facebooku odpowiedziało mu 67 osób. Jedni uważają, że prezentowanie poglądów nie powinno wpływać na pracę zawodową. Zdaniem innych nie chodzi nawet o same poglądy tylko o sposób, w jaki są przedstawiane.
Zdaniem Hansona przedstawianie własnych poglądów politycznych na Facebooku jest zbyt ryzykowne z biznesowego punktu widzenia. Jednocześnie unikanie tematów politycznych nie oznacza, że taka osoba nie ma zdania na tematy polityczne i że nie są one dla niej ważne. Jeden z facebookowych znajomych Hansona stwierdził natomiast, że niektórzy klienci są jego znajomymi, znają jego poglądy polityczne, nie zgadzają się z nimi co i tak nie ma wpływu na współpracę.
Część osób, które wypowiedziały się na Facebooku w tej kwestii pod wpisem Hansona jest zdania, że i tak nie chciałoby współpracować z osobami, które zarzuciłyby współpracę ze względu na głoszone poglądy polityczne. Część wskazuje także na segmentację serwisów, gdzie do załatwiania spraw zawodowych służy LinkedIn, a Facebook jest miejscem dla przyjaciół i znajomych, gdzie można dyskutować na tematy polityczne.
Wśród głosów w dyskusji pojawiły się także te wskazujące na sposób, w jaki przedstawia się swoje poglądy. Jedna z użytkowniczek Facebooka przytoczyła zasadę, w myśl której należy mieć swoje zdanie, ale nigdy nie należy być upartym. (ks)