.

„Czytanie ma tylko dobre strony”. Rusza kampania promująca czytelnictwo

dodano: 
25.04.2023
komentarzy: 
0

W Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, który przypada na 23 kwietnia, wystartowała nowa odsłona kampanii społecznej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Hasło przewodnie akcji to „Czytanie ma tylko dobre strony”. Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury.

Bohaterami kampanii są mole książkowe, których historie przedstawione zostały w miniserialu. Cztery odcinki animacji „Mole książkowe” dostępne są na kanale NPRCz 2.0 w serwisie YouTube. Miniserial będzie emitowany także w TVP Kultura.

Historie przedstawione w odcinkach mają zwrócić uwagę na to, jaką czytanie odgrywa rolę w życiu człowieka. Miniserial ma przypomnieć, że książki są dobrymi towarzyszami codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie.

Głosów bohaterom animacji użyczyli aktorzy, muzycy, sportowcy i twórcy internetowi, tacy jak: Małgorzata Kożuchowska, Natalia Kukulska, Ewa Szykulska, Reni Jusis, Cezary Żak, Piotr Cyrwus, Maciej Musiałowski, Karol Kłos i Jacek Chełchowski „Zio”. Serial jest adresowany zarówno do młodszych odbiorców, jak i dorosłych oraz seniorów – komunikują twórcy akcji.

Pierwszy etap działań promocyjnych, obejmujący internet, telewizję, radio oraz outdoor, potrwa do końca czerwca 2023 roku.

Na potrzeby promocji, oprócz miniserialu, powstały: trailer, plakat i krótkie materiały wideo. Działania zaplanowano także w mediach społecznościowych ambasadorów kampanii oraz NPRCz 2.0.

W kolejnych tygodniach będą publikowane również materiały z molami książkowymi dla bibliotekarzy i edukatorów, służące codziennej pracy z czytelnikami. Organizowane będą także spotkania plenerowe z serii „Czytanie na trawie” oraz konkursy w mediach społecznościowych. W centrum Warszawy ma powstać mural. Komunikacja będzie odwoływała się do moli książkowych – nowych bohaterów marki. (bs)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin