Dialog Międzykulturowy

dodano: 
25.09.2007
komentarzy: 
0

O budowaniu międzynarodowej marki miasta poprzez wydarzenie kulturalne można przeczytać w najnowszym wydaniu magazynu ProKreacja. Pismo przedstawia studium Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, który zaistniał na mapie kulturalnej Łodzi w 2002 roku. Jego głównym pomysłodawcą był Witold Knychalski. Idea festiwalu miała łączyć ofertę kulturalną i biznesową z promocją miasta nie tylko na skalę ogólnopolską, ale nawet światową. W ProKreacji czytamy, że zamiarem twórcy było łączenie kultur (polskiej, żydowskiej, niemieckiej i rosyjskiej), ludzi, poglądów, słowem – dialog pomimo różnic. W ofercie Festiwalu jest muzyka klasyczna, jazzowa, klubowa, pop, parady uliczne, teatr, balet, kabaret, film, koncerty masowe, konferencje naukowe, wernisaże, salon literacko-muzyczny.

Imprezy odbywające się podczas Dialogu Czterech Kultur są emitowane przez telewizję publiczną; organizatorzy myślą również o zaangażowaniu telewizji publicznych wszystkich czterech krajów, co nadałoby Festiwalowi rangę międzynarodową. „Zdarzenia festiwalowe wywołują także zainteresowanie środowisk opiniotwórczych (…) ważnymi dla współczesnego świata tematami: wielokulturowością Europy, Polski, Łodzi, problemem przyszłości regionów, w których upadł wielki przemysł, a także budowaniem wizerunku Polaków jako narodu tolerancyjnego, szanującego tradycje i przeszłość” – czytamy w ProKreacji. (jcm)

W numerze czytaj również o:

- dyskretnych, bardziej interaktywnych formach przekazów reklamowych w przestrzeni publicznej („Dyskretny urok kampanii reklamowej”, Magda Garncarek);
- promocyjnym wykorzystaniu znaczka pocztowego („Propaganda, promocja, reklama na… znaczkach pocztowych”, Bogumił Rawski);
- rynku smart packagings, który rośnie w siłę („Co potrafią inteligentne opakowania?”, Adam Mroziński).

Źródło:

ProKreacja, Festiwal Dialogu Czterech Kultur: zbudować znak rozpoznawany na świecie, Małgorzata Warzecha (rzecznik prasowy Festiwalu), 4 (10)/2007, s. 56-59.<BR>
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin