Dziennikarze finansowi o rzecznikach banków

dodano: 
22.08.2008
komentarzy: 
1

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia zapytał 50 dziennikarzy finansowych o ich relacje z biurami prasowymi i rzecznikami banków. Jak wynika z analizy, aż 94 proc. przedstawicieli mediów kontaktowało się z bankami częściej niż raz w miesiącu. Dziennikarze zajmujący się tematyką finansową polegają na informacjach z biura prasowego czy z działu PR banków (92 proc.), coraz większym powodzeniem cieszą się strony internetowe i internetowe biura prasowe (86 proc.), jednak ich forma i liczba zawartych na nich informacji nadal nie satysfakcjonuje dziennikarzy w pełni.

Coraz większą popularnością cieszą się także mniej formalne źródła informacji – własne wywiady czy nieoficjalne rozmowy. Ponad 20 proc. więcej badanych dziennikarzy (względem roku poprzedniego) korzystało z takich sposobów pozyskiwania informacji.

Za największe niedociągnięcia w bankowych relacjach z mediami dziennikarze uznali niekonkretne i niepełne odpowiedzi, ukrywanie chwilowej niekompetencji i brak fantazji. Wzrosło jednak zadowolenie w kontaktach z biurami prasowymi banków (z 68 proc. do 76 proc.).

Dziennikarze finansowi najczęściej zajmują się tematami bankowości dla klientów indywidualnych (88 proc.) i kart płatniczych (86 proc.). (kk)
Więcej informacji na stronie ARC Rynek i Opinia 
Pełniejsza wersja raportu dostępna, dzięki uprzejmości ARC Rynek i Opinia, na PRoto.pl.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
26.08.2008
10:05:54
rzecznik
(26.08.2008 10:05:54)
Myślę, że powoli nadchodzi pora, aby to rzecznicy także zaczęli oceniać dziennikarzy, ich kompetencje i stosunek do pracy oraz otrzymywanych informacji i ich dalszego wykorzystania. Okazuje się bowiem, że pod parasolem "informowania społeczeństwa", czy spełniania "misji", każdy to nazwie, jak woli, dziennikarze, nawet niekompetentni, czy manipulujący faktami, albo formułujący niekompetentne komentarze uważają, że mają prawo do wystawiania "laurek" rzecznikom, nie tylko zresztą instytucji finansowych.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin