E-mail, który przyciągnie wzrok

dodano: 
19.08.2016
komentarzy: 
0

Choć social media wspomogły działania marketingowców w zaangażowaniu konsumentów, to zasięgi e-maili nadal są na niskim poziomie. Jak to zmienić? – czytamy na prdaily.com.

Warto się nad tym zastanowić, bo jak wynika z badania „E-mail on Acid” przeprowadzonego w 2016 roku, prawie trzy na cztery firmy (około 72 proc. respondentów) stwierdziły, że planują poświęcić więcej czasu na wysyłanie e-maili,. 87 proc. chce za to zwiększyć budżety na e-mail marketing.

W oparciu o narzędzie Easy SMTP (wtyczkę umożliwiającą wysyłkę wiadomości e-mail z poziomu WordPress), autorka przygotowała wskazówki, które pomogą zaciekawić odbiorcę korespondencją.

Pierwsze wrażenia za pośrednictwem poczty elektronicznej nie są tak różne od pierwszych wrażeń w prawdziwym życiu. Dane, na które powołuje się PR Daily mówią wprost, że konsument często wyrabia sobie opinie o marce już po jednym e-mailu.

Andy Kerns, Digital Manager z Digital Third Coast, zaznacza przy tym, że wiadomość nie musi od razu zdradzać wszystkiego: „Marketerzy często próbują tworzyć e-maile, które koncentrują się na wszystkich obszarach działalności ich firmy. Obawiają się, że jest to jedyna szansa na przekazanie wszystkich informacji”. To błąd. Marketerzy mają tendencję do pisania zbyt szczegółowych wiadomości. Długie teksty będą rozpraszać i nie zachęcą do kontaktu – czytamy dalej. Co ważne, czytelnicy są w sieci masowo nimi „zalewani”, dlatego inne oczekiwania mają w stosunku do wiadomości e-mail.

W dalszej części tekstu Clare Lane skupia się na designie. Jak zauważa, powiedzenie: „Go big, or go home” nie sprawdzi się w przypadku elementów graficznych. Zadziała natomiast zasada „mniej znaczy więcej”.

Opierając się na tym, na co konsumenci zareagowali jak najlepiej, portal informuje, że warto postawić na prostą grafikę, z wyróżniającymi elementami wzywającymi do działania. (mw)

 

 

Źródło:

prdaily.com, How to create eye-catching emails, Clare Lane, 5.06.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin