Etyka w PR?
Wywiad z Rafałem Czechowskim w Dodatku branżowym Pulsu Biznesu dotyczy tematów związanych z realiami polskiego rynku PR. Czechowski, prezes PSPR-u, odpowiada m.in. na pytania o praktyki korumpowania mediów przez pracowników PR, o dylematy etyczne wynikające ze wspierania przez agencje PR koncernów farmaceutycznych, a także o warunki pracy w polskich firmach PR.
Czechowski odwołuje się do inicjatyw samoregulujących branży: „W Polsce do stosowania etycznych zachowań profesjonalnych zobowiązują się członkowie organizacji, którą kieruję oraz pracownicy agencji zrzeszonych w Związku Firm PR (ZFPR). Nikomu spoza tego kręgu, liczącego kilkaset spośród co najmniej kilkunastu tysięcy osób pracujących w zawodzie, nie możemy nakazać, by przestrzegał jakichkolwiek reguł. (…) Możemy więc działać jedynie PR-owo, edukować i wskazywać dobre standardy, tudzież potępiać czarne owce”. Pytany o działalność Rady Etyki PR Czechowski zauważa: „Rada działa zaledwie od kilku miesięcy. Dajmy jej czas. Jak wiem, pracuje nad niejedna sprawą, ale w swoich decyzjach… jest całkowicie suwerenna”.