Facebook o swoim eksperymencie: „nie chcieliśmy nikogo denerwować”

dodano: 
03.07.2014
komentarzy: 
0

Twórca badania dotyczącego emocji użytkowników Facebooka odpowiedział krytykom tego doświadczenia. Jak zaznaczył Adam Kramer, polegało ono jedynie na niewielkiej ingerencji w kolejność aktualności wyświetlanych przez użytkowników Facebooka.

„Planując i przygotowując ten eksperyment, nie chcieliśmy nikogo denerwować. Rozumiem, czemu niektórzy ludzie mają co do niego wątpliwości. Zarówno ja sam, jak i współautorzy badania, wyrażamy ubolewanie ze względu na formę, w jakiej został zredagowany artykuł dotyczący eksperymentu i niepokój przez niego wywołany. Stwierdzając po fakcie, korzyści płynące z tej publikacji nie są usprawiedliwieniem dla tych obaw” – napisał Kramer, oczywiście za pośrednictwem Facebooka.

Jak tłumaczy naukowiec, ingerencja badaczy w treści widziane przez użytkowników Facebooka była minimalna (nie usuwano żadnych treści), dotyczyła znikomej liczby osób (0,04 proc. wszystkich internautów korzystających z tego serwisu). Natomiast samo badanie trwało zaledwie tydzień. (ks)

Źródło:

Facebook
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin