Facebook wprowadza etykietę „Breaking News” w kolejnych krajach

dodano: 
06.11.2018
komentarzy: 
0

Facebook poinformował właśnie, że udostępni etykietę „pilne” w kolejnych krajach. Serwis w marcu wprowadził oznaczenie „Breaking News” do wiadomości wyświetlanych na platformie. Jest to wizualny wskaźnik, który towarzyszy najświeższym publikowanym informacjom. Mogą go dodawać wydawcy wiadomości do Instant Articles, linków do stron zewnętrznych oraz transmisji na żywo.

Do tej pory funkcja była dostępna dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Teraz portal Marka Zuckerberga poinformował, że udostępni ją w kolejnych krajach: Australii, Francji, Niemczech, Meksyku, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Z badań przeprowadzonych przez firmę wynika, że zdaniem użytkowników taka dodatkowa wskazówka wizualna jest przydatna i pomaga im czuć się bardziej świadomymi tego, co aktualnie dzieje się wokół nich.


Źródło: facebook.com

Jak czytamy w komunikacie serwisu, funkcję rozwijano od kilku miesięcy we współpracy z ponad setką wydawców. W tym czasie odkryto, że odbiorcy chętniej angażują się w historie oznaczone jako najświeższe wiadomości, co pokazało, że wprowadzone etykiety pomagają znaleźć ważne dla ludzi informacje – chwali się portal na swojej stronie.

„Wskaźnik »Breaking News« jest krokiem we właściwym kierunku dla Facebooka, aby zwiększyć przejrzystość i aktualność news feedów użytkowników” – twierdzi Cynthia Collins, Off-Platform Editor w The New York Times, w informacji opublikowanej przez Facebooka.

Firma Marka Zuckerberga zapowiada dalsze doskonalenie funkcji. Ogłoszono również rozpoczęcie testów na pozostałych rynkach, głównie w Europie i Azji. (bm)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin