Gdzie umieścić PR?

dodano: 
23.02.2006
komentarzy: 
3

W dodatku do Pulsu Biznesu znajdujemy artykuł na temat tego, czy lepiej stworzyć wewnętrzny dział PR w firmie, czy skorzystać z usług agencji. Zdania ekspertów w tej kwestii są podzielone. „Lepiej, aby dział public relations działał wewnątrz firmy. W takim przypadku jego pracownicy lepiej znają przedsiębiorstwo, na rzecz którego działają i są na bieżąco z zachodzącymi w nim wydarzeniami” – twierdzi Agnieszka Niburska, PR Manager HBO Polska.
Aneta Sadowska, prezes agencji Q&A Consulting, zaleca ostrożność przy tworzeniu działu PR wewnątrz firmy: „błędem jest obsadzanie tego działu przez awanse wewnętrzne (…) zdarza się, że tacy nowi PR-owcy nie mają doświadczenia”. Kompromisowym i coraz częściej stosowanym modelem jest wariant mieszany: stworzenie wewnętrznego działu PR, który współpracuje z zewnętrzną agencją PR. Takie rozwiązanie jest skuteczne, gdy firma realizuje równocześnie kilka dużych projektów i zależy jej na sprawnej realizacji bieżących zadań. Za tym modelem opowiada się dr Dariusz Tworzydło: „Jeśli do wykonania jest złożony projekt, wymagający doświadczenia w wielu branżach i dokładnych analiz, to zdecydowanie lepiej będzie, gdy zatrudni się agencję”. Wszyscy specjaliści zgodnie twierdzą, że za każdym razem wybór zależy od wielkości firmy, jej struktury i zadań, które sobie stawia.

Źródło:

Puls Biznesu, Idealne dla dwojga, Urszula Światłowska, 22.02.06, s. 16
komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
24.02.2006
18:33:57
duskao
(24.02.2006 18:33:57)
ja rowniez jestem za mieszanym wariantem, tylko dajcie szanse niedoswiadczonym pr-owcom na zdobycie doswiadczenia:)
23.02.2006
13:59:52
Piotrek
(23.02.2006 13:59:52)
Im większa firma tym większy dział PR wewnątrz. Żaden konsultant zewnętrzny nie zna tak dobrze firmy i nie ma szans na kontakt z Zarządem. Dla wygodnych firm - jeśli macie dużo pieniędzy to wynajmujcie agencje do poszczególnych projektów. Njalepszy PR odbywa się w spółkach. Agencje oferują sztampę, no może w niektórych przypadkach dość dobre relacje z mediami, ale po kilku latach sensownej pracy w PR w firmie nie ma możliwości, aby relacje z mediami były słabe :)
23.02.2006
12:32:08
Piotr
(23.02.2006 12:32:08)
wyobrażam sobie jeszcze inną konstrukcję: wewnętrzny dział PR i/albo zewnętrzna agencja a do tego korzystanie z PRowych i marketingowych freelancerów dostarczających pomysły
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin