Gdzie umieścić PR?
W dodatku do Pulsu Biznesu znajdujemy artykuł na temat tego, czy lepiej stworzyć wewnętrzny dział PR w firmie, czy skorzystać z usług agencji. Zdania ekspertów w tej kwestii są podzielone. „Lepiej, aby dział public relations działał wewnątrz firmy. W takim przypadku jego pracownicy lepiej znają przedsiębiorstwo, na rzecz którego działają i są na bieżąco z zachodzącymi w nim wydarzeniami” – twierdzi Agnieszka Niburska, PR Manager HBO Polska.
Aneta Sadowska, prezes agencji Q&A Consulting, zaleca ostrożność przy tworzeniu działu PR wewnątrz firmy: „błędem jest obsadzanie tego działu przez awanse wewnętrzne (…) zdarza się, że tacy nowi PR-owcy nie mają doświadczenia”. Kompromisowym i coraz częściej stosowanym modelem jest wariant mieszany: stworzenie wewnętrznego działu PR, który współpracuje z zewnętrzną agencją PR. Takie rozwiązanie jest skuteczne, gdy firma realizuje równocześnie kilka dużych projektów i zależy jej na sprawnej realizacji bieżących zadań. Za tym modelem opowiada się dr Dariusz Tworzydło: „Jeśli do wykonania jest złożony projekt, wymagający doświadczenia w wielu branżach i dokładnych analiz, to zdecydowanie lepiej będzie, gdy zatrudni się agencję”. Wszyscy specjaliści zgodnie twierdzą, że za każdym razem wybór zależy od wielkości firmy, jej struktury i zadań, które sobie stawia.