„Im lepiej cię znają, tym bardziej cię lubią” – budowanie reputacji przez administrację publiczną

dodano: 
10.10.2012
komentarzy: 
0

Słynny chiński myśliciel Konfucjusz twierdził, że dla sprawowania władzy niezbędne są trzy rzeczy: dostatek żywności, silna armia i zaufanie ludu. Mimo upływu kilku tysięcy lat w dalszym ciągu jednym z kluczowych celów dla instytucji publicznej powinno być właśnie zdobycie zaufania wśród społeczeństwa.

Dlatego niezwykle ważne jest szczere i dokładne informowanie, bez którego pozyskanie zaufania i reputacji w społeczeństwie jest niemożliwe. Istotne jest to zwłaszcza dla administracji publicznej, która szczególnie powinna dbać o swoją reputację i skuteczną komunikację.  Wynika to głównie z misji, którą realizuje oraz faktu, że korzysta ze środków publicznych.

Zaufanie do instytucji pozwala zbudować właściwie realizowany plan działań public relations, który ma również zapewnić ochronę przed niewłaściwą interpretacją wykonywanych działań. Nie zawsze fakty mówią same za siebie. Proces komunikacji ma im nadać właściwe znaczenie i przekazać w sposób odpowiedni dla odbiorcy.

W polskim języku skrót PR można odczytywać jako „promocja reputacji”. Taki właśnie cel powinien przyświecać urzędom w działaniach przy tworzeniu dobrych stosunków ze społeczeństwem. Jak tego dokonać? Zapraszam na szkolenie „PR w administracji publicznej”.

 

Zapraszam na szkolenie „PR w administracji publicznej” już 18 października w Warszawie.
Zapisz się już dziś
!
Jakub Kwiatkowski

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin