Internauci krytykują nową kampanię wizerunkową marki Porta

dodano: 
19.02.2020
komentarzy: 
1

Marka Porta wystartowała z nową kampanią wizerunkową „Otwórz się na siebie”. Szybko okazało się, że akcja nie spodobała się internautom, którzy zarzucają jej pogłębianie stereotypów o kobietach.

W akcji wzięły udział ambasadorki marki – Magdalena Różczka, Gabi Drzewiecka i Lara Gessler. Ich wizerunki umieszczono na plakatach obok wypisanych haseł – „przewrażliwienie na punkcie dzieci”, „gadulstwo” oraz „miejsce kobiet jest w kuchni”. Jak czytamy w komunikacie prasowym, są to cechy ambasadorek, które choć „stereotypowo traktowane są jako wady”, to doprowadziły je do sukcesu, spełnienia i zmian na lepsze.

post Facebook

Źródło: facebook.com/porta.otworzsiena

W ramach akcji stworzono stronę internetową otworzsiena.pl, materiały wideo z udziałem ambasadorek, konkurs konsumencki, reklamy outdoorowe na samochodach, reklamy prasowe. Prowadzone są także działania contentowe na wp.pl oraz w social mediach. Kampania ma potrwać do 15 marca 2020 roku. Za jej koncepcję, kreację i realizację odpowiada Scholz & Friends Warszawa we współpracy z pozostałymi agencjami Grupy S/F – The Digitals i Booost.

Po publikacji pierwszych postów w mediach społecznościowych okazało się, że akcja nie spodobała się większości odbiorców. Na Facebooku użytkownicy wyrażają swoje niezadowolenie w komentarzach: „bardzo krzywdzące i stereotypizujące sformułowania”, „jaki piękny samobój”, „(…) skoro jesteście »kobiecą marką«, to kampania »otwórz się na swój stereotyp« jest jedną z bardziej szowinistycznych kampanii jakie widziałam”.

komentarze

Źródło: facebook.com/porta.otworzsiena

Marka postanowiła odpowiadać na niektóre komentarze. Pisze, że w kampanii pokazywane są kobiece stereotypy, które potrafią być atutem oraz, że celem akcji było „zwrócenie uwagi na prawdziwie kobiecą siłę”. Tłumaczenia Porty okazały się jednak nie wystarczające dla części użytkowników.

komentarze

Źródło: facebook.com/porta.otworzsiena

(ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin