Jak dotrzeć do specjalistów z branży IT – więcej konkretów, mniej promocji

dodano: 
11.04.2013
komentarzy: 
0

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję ITBC Communication i KB Pretendent, co trzeci specjalista z branży IT nie korzysta z mediów społecznościowych. Potrzebnych informacji szukają oni przede wszystkim na forach. Wydawałoby się, że to świetne miejsce na nawiązanie kontaktu z producentami sprzętu i oprogramowania komputerowego. Jednak do takich interakcji dochodzi bardzo rzadko.

Jak wynika z badania, pracownicy działów IT unikają dużych konferencji. Najchętniej biorą udział w małych spotkaniach (do 30 uczestników) – tego zdania jest 48 proc. respondentów. W przypadku dużych konferencji branżowych ten odsetek wynosi raptem 16 proc.

Na co jeszcze, poza skalą wydarzenia, zwracają uwagę pracownicy działów IT? 53 proc. wskazuje na możliwość uzyskania specjalistycznych informacji, dla 50 proc. respondentów istotne są przedstawiane rozwiązania, 41 proc. przywiązuje wagę do programu wydarzenia, 30 proc. zwraca uwagę na zaproszonych prelegentów. Natomiast jedynie 10 proc. przywiązuje wagę do zaplanowanych atrakcji.

Z badania wynika także, że najbardziej pożądanym sposobem informowania o wydarzeniach jest wysyłanie drogą mejlową zaproszeń adresowanych bezpośrednio do odbiorców. Według 71 proc. ankietowanych jest to najwłaściwszy sposób wysyłania zaproszeń. Informacja przekazywana osobiście przez przedstawicieli organizatorów jest zdecydowanie mniej skuteczna – wskazało ją tylko 13 proc. ankietowanych specjalistów ds. IT.

Internet jest najpopularniejszym źródłem informacji wśród ankietowanych (99 proc. wskazań). Zdecydowanie rzadziej zaglądają oni do prasy (26 proc.). Mimo mniejszej popularności, jest ona uznawana jako bardziej wiarygodna. Według 19 proc. specjalistów ds. IT internet stanowi w pełni wiarygodne źródło informacji. W przypadku prasy odsetek ten wynosi 24 proc. W przypadku mediów drukowanych największym zainteresowaniem cieszą się artykuły specjalistyczne i przekrojowe, artykuły o nowościach oraz testy.

W przypadku internetu ankietowani, poza artykułami i testami, zwracają uwagę na fora dyskusyjne (46 proc.). Najczęściej szukają na nich informacji pomocnych przy rozwiązywaniu bieżących i potencjalnych problemów technicznych, informacji poszerzających wiedzę ogólną oraz informacji na temat nowych rozwiązań. Fora są popularne wśród specjalistów ds. IT, jednak firmy z branży nie wykorzystują ich potencjału. Jedynie 1 proc. ankietowanych przyznało, że za ich pomocą utrzymuje częste kontakty z przedstawicielami producentów sprzętu i oprogramowania komputerowego. Ponad połowa (51 proc.) przyznała natomiast, że do tego typu kontaktów dochodzi rzadko lub bardzo rzadko.

Jedynie 5 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zapoznaje się ze wszystkimi otrzymanymi materiałami promocyjnymi, natomiast co trzeci respondent zapoznaje się z połową przesyłanych materiałów. Specjaliści ds. IT za najbardziej przydatne uważają raporty branżowe i studia przypadku.

Co ciekawe, aż 38 proc. specjalistów nie korzysta z żadnego serwisu społecznościowego. Wśród pozostałych najbardziej popularny jest Facebook (32 proc.) i Google+ (30 proc.).

Badanie wykonano metodą CATI od 14 stycznia do 22 lutego. Wzięło w nim udział 220 specjalistów z branży IT, pracujących w firmach o minimalnym rocznym dochodzie 10 mln euro. Drugą grupą badawczą stanowiło 61 specjalistów ds. marketingu w firmach z branży IT, przydatnych za pomocą metody CAWI i CATI. (ks)

Cały raport

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin