Jak media społecznościowe rodzą protest

dodano: 
08.04.2013
komentarzy: 
0

„Siła internetu, a w nim mediów społeczn­ościowych, sukcesywnie rośnie. Społeczeństwo w sieci jest bar­dziej mobilne. Łatwiej może zor­ganizować się w sytuacjach kry­zysowych. Protest może wybuchnąć, ale nie musi” – przekonuje w rozmowie z dziennikiem Polska Głos Wielkopolski dr hab. Waldemar Rydzak z Katedry Publicystyki Ekono­micznej i Public Relations Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Zdaniem Rydzaka nie ma dwóch takich samych sytuacji kryzysowych, nawet jeżeli ich przyczyny są identyczne. „Wystarczy zmienić jeden element i mamy już do czynienia z zupełnie inną sytuacją kryzysową. Przestrze­gam przed ślepym sięganiem po gotowe wzorce. Co prawda re­guły zachowań w sytuacji kryzy­sowej istnieją, ale dotyczą one ogólnych zasad postępowania. Nie dostarczają jednak gotowych wzorców postępowania i nie zwalniają z myślenia” – mówi. Za przykład podaje protesty przeciwników ACTA. Wtedy zwoływali się oni na Facebooku, aby wyjść na ulice. Dziś, gdyby otrzymali na Facebooku instrukcję, jak zablo­kować strony urzędów, nie musieliby wychodzić nawet z do­mu. Na pytanie o sytuację kryzysową nc+, Rydzak zwraca uwagę na „arogancję zarządu” spółki, która swój wyraz miała w wypowiedzi władz firmy, że jej oferta jest świetna, tylko klienci jej nie rozumieją. „Nie można prze­prowadzać fuzji firm i rewolu­cji w ofercie, zaniedbując komunikację z klientami i innymi interesariuszami” – podkreśla Rydzak. Ale w jego opinii na razie jest za wcześnie, by przewidywać, jak bolesna w skutkach będzie nauczka nc+. „Reakcje ludzi nie mają stuprocentowe­go przełożenia na ich później­sze decyzje, bo emocje to nie są jeszcze decyzje. W przy­padku klientów nc+, kiedy opadną emocje w grę wcho­dzić będzie racjonalna kalku­lacja. Co lepsze – pokazanie swojej siły i wypowiedzenie umowy czy też kontynuacja współpracy?” – zaznacza rozmówca dziennika. I dodaje na koniec: „Czas pracuje obec­nie dla nc+, gdyż studzi emo­cje i skłania do mniej gwał­townych zachowań. Oczywiś­cie kolejna nieprzemyślana wypowiedź nc+ może to jesz­cze zmienić”. (es)

Źródło:

Polska Głos Wielkopolski, Coraz częściej będziemy protestować, nie wychodząc nawet z domu, Rozmowa z Waldemarem Rydzakiem, z Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, rozmawiała: Agnieszka Świderska, 6.04.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin