Jak polskie firmy dbają o swoje marki

dodano: 
15.12.2011
komentarzy: 
0
„Przewagi płynące z rywalizacji na rynku własną marką doceniają nie tylko duże firmy, ale również mniejsze rodzinne spółki”, które wiedzą, że firmowy znak pomaga się wyróżnić – czytamy w Rzeczpospolitej.

Producenci takich produktów jak mleko, ryby, bakalie czy deski podłogowe przez długie lata nie dostrzegali korzyści z kosztownej i wymagającej sporych wysiłków inwestycji w markę. W ostatnich latach to się jednak zmieniło – przekonuje Anita Błaszczak w Rzeczpospolitej. Przedstawiciele 15 firm zgłoszonych i zakwalifikowanych do konkursu zorganizowanego przez gazetę, zgodnie twierdzą, że „własna marka umożliwia nawiązanie relacji z konsumentem”, „poprawia pozycję firmy w negocjacjach biznesowych”, a w efekcie „zapewnia wyższą rentowność”. Warunek jest jeden – marka musi być silna. „Gdy jest się pionierem lub jednym z pionierów brandingu w danej branży, łatwiej jest się wyróżnić wśród bezimiennej konkurencji, która skupia się na walce cenowej” – czytamy w dzienniku. Zrozumiały to m.in. takie marki jak: Mlekovita (wprowadzając na rynek „szalone” mleko Wypasione), Home&you (bazując na anglojęzycznej nazwie budzącej większe zaufanie wśród Polaków i ułatwiającej rozwój sieci za granicą), Cropp i Play (z prowokacyjnymi reklamami) oraz Dax Cosmetics (z linią kosmetyków Perfecta – dobrą jakością za atrakcyjną cenę) i wiele innych. (es)

Źródło:

Rzeczpospolita Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, Marka musi umieć się wyróżnić, Anita Błaszczak, str. 10, 15.12.2011
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin