Jak się kontaktować z dziennikarzami radiowymi?

dodano: 
21.12.2005
komentarzy: 
0

Na ostatnim w tym roku spotkaniu Klubu PR Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej dyskutowano o specyfice kontaktów PR-owców z dziennikarzami radiowymi. Grzegorz Osiecki z IAR zaznaczył, że wśród radiowców panuje duża rezerwa wobec PR-owców, do których podchodzi się nieufnie i nie traktuje jako źródła informacji. Dużo większym zaufaniem dziennikarze radiowi darzą rzeczników prasowych i pracowników biura prasowego. Wiele emocji wzbudziła dyskusja o wytycznych dotyczących kryptoreklamy i absurdów, do których one prowadzą.
Osiecki radził, aby informacje prasowe wysyłane do radiowców ukazywały to, co chcemy przekazać w szerszym kontekście społecznym czy ekonomicznym. Tylko w ten sposób mają szanse zaistnieć w radiu. Podkreślił, że nie można obrażać się na radiowca, który wykorzysta 15 sekund z 10-minutowej wypowiedzi prezesa. Radził uczulić na to przełożonych. Zasugerował, że wymaganie autoryzacji może po prostu zaowocować pominięciem informacji, ponieważ dziennikarz nie będzie miał czasu przesłać fragmentu do sprawdzenia.
Arkadiusz Ekiert z PR 3 PR stwierdził, że dziennikarzowi stacji publicznej jest często łatwiej przemycić nazwę firmy niż temu z radia komercyjnego, na którego wywiera się nacisk. W dużej mierze zależy to od jego pomysłowości. Podkreślił, że dziennikarz radiowy ma bardzo płynny kalendarz i nigdy nie wie, co będzie robił jutro, dlatego nie można od niego wymagać potwierdzenia uczestnictwa w konferencji prasowej za kilka dni. Zwrócił również uwagę na fakt, że konferencje są często traktowane jako miejsce, gdzie można w końcu porozmawiać z interesującymi dziennikarza osobami z danej firmy, ponieważ ma się „cały zarząd na talerzu”. Ekiert radził również, aby być otwartym i elastycznym wobec wymagań dziennikarza. Można wiele zyskać, jeśli zawsze będzie się gotowym odpowiedzieć na pytania, ponieważ dziennikarz pracujący szybko odezwie się do osób, do których najłatwiej mu dotrzeć.
Obaj zaproszeni goście poradzili, aby przed wysłaniem informacji zastanowić się, czy chcielibyśmy usłyszeć taką informację na antenie.

Magdalena Klimkiewicz, Redakcja PRoto

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin