Jak uzdrowić relacje z lekarzami i pacjentami za pomocą serwisów społecznościowych

dodano: 
12.09.2012
komentarzy: 
0

Internet to popularne źródło informacji zarówno dla lekarzy, jak i pacjentów. Serwis healthcarecommunication.com opublikował zbiór sposobów na poprawienie internetowej komunikacji z otoczeniem, przeznaczony dla pacjentów oraz branży medycznej (ale nie tylko dla lekarzy).

Autorzy zestawienia zachęcają do korzystania z serwisu społecznościowego PatientsLikeMe, przeznaczonego dla pacjentów. Przypominają jednak, że lekarze w ramach swojej działalności w mediach społecznościowych mogą opublikować za dużo informacji, prowadząc do ustalenia tożsamości pacjenta. Dlatego należy zwracać uwagę na treści publikowane przez lekarzy, z którymi miało się lub ma do czynienia.

Przy wyborze lekarstw warto pamiętać, że kampanie koncernów farmaceutycznych są prowadzone przez koncerny farmaceutyczne na wielką skalę. Dlatego warto zasięgnąć opinii lekarzy, którzy starają się weryfikować zapowiedzi producentów o cudownych właściwościach swoich produktów. Należy natomiast unikać takich lekarzy, którzy wyraźnie faworyzują dane marki.

Dobrym pomysłem na usprawnienie komunikacji jest odpowiadanie na pytania pacjentów poza godzinami przyjęć – w internecie. Działalność w internecie opłaca się także szpitalom, bo przyciąga dodatkowych pacjentów. Na przykład publikowanie wspomnień byłych pacjentów może pomóc w przyciągnięciu sponsorów oraz podnosi poziom zaufania do placówki.

W komunikacji z pacjentami i lekarzami przydatny jest także YouTube. Niektóre szpitale zamieszczają filmy pokazujące krok po kroku przebieg niektórych zabiegów. Z jednej strony pomagają one w edukacji samych lekarzy, z drugiej – dzięki nim pacjenci wiedzą, czego mogą się spodziewać w trakcie zabiegu, co wpływa na zmniejszenie ich stresu. (ks)

Źródło:

healthcarecommunication.com, 14 ways social media may change doctors’ visits, Christine Seivers, 06.09.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin