.

 

Jak zachować się w kryzysie?

dodano: 
06.12.2006
komentarzy: 
5

W Pulsie Biznesu można przeczytać artykuły dotyczące komunikacji kryzysowej. Jak mówi Piotr Czarnowski, prezes agencji First Public Relations, „(…) im firma większa i budząca zainteresowanie, tym bardziej powinna się komunikować z otoczeniem. A to wręcz konieczne, jeśli znajdzie się w kryzysie”. Kryzys w firmie może być spowodowany różnymi czynnikami, takimi, jak pomyłki podczas produkcji, problemy ze sprzedażą produktów czy też działaniami konkurencji. Do sytuacji kryzysowej mogą przyczynić się także media zamieszczające nieprawdziwe albo niesprawdzone informacje o przedsiębiorstwie.
Jak wynika z artykułu, najważniejsze w komunikacji kryzysowej jest przekazywanie tylko rzetelnych i potwierdzonych informacji. Zarówno do pracowników, jak i do opinii publicznej z firmy muszą wychodzić tylko spójne komunikaty. W odróżnieniu od Polski, na Zachodzie odsetek firm korzystających z komunikacji kryzysowej jest o wiele większy. U nas znacznie częściej stosuje się ją po fakcie. Znane na świecie określenie zwane „polską szkołą komunikacji” to, jak mówi Piotr Czarnowski „(…) brak odpowiedzi na e-maile i telefony, nieosiągalni rzecznicy, ignorowanie mediów, włączona automatyczna sekretarka lub sygnał faksu”.
Anna Król z agencji Sigma International radzi, jak nie wpisać się w tę konwencję, stosując dobry plan antykryzysowy, złożony z takich punktów, jak „(…) zasady tworzenia sztabu kryzysowego, lista osób upoważnionych do kontaktów z mediami i pracownikami, lista kluczowych mediów, wzory oświadczeń, a także spis reguł postępowania w określonych sytuacjach”. Jak pisze autor artykułu Marcin Zawiśliński, informacje o kryzysie warto podawać stopniowo, dzięki czemu ludzie będą mieli więcej czasu na zapoznanie się z nimi i ich zrozumienie. Bartłomiej Kędzierski z Glaubicz Garwolińska Consultants zwraca uwagę na istotę wewnętrznej komunikacji podczas sytuacji kryzysowej w firmie „(…) celem skutecznej komunikacji wewnętrznej powinno być podniesienie świadomości pracowników. Lepiej poinformowani pracują efektywniej, bardziej utożsamiają się z firmą”. Pracownicy zdaniem Kędzierskiego „(…) muszą wiedzieć, jaki jest stosunek władz firmy do powstałej sytuacji i poczuć się bezpiecznie, mając świadomość, że zarząd nad nią panuje. Muszą też znać ewentualne skutki dla ich miejsc pracy”. (jk)

Źródło:

Puls Biznesu, Na problemy PR dobry, Marcin Zawiśliński, 06.12.06, s. 26; Puls Biznesu, Mądry przełożony mówi prawdę, Marcin Zawiśliński, 06.12.06, s. 27
komentarzy:
5

Komentarze

(5)
Dodaj komentarz
07.12.2006
12:11:35
Vader
(07.12.2006 12:11:35)
Tak, peen profesjonalizm, ze nawet... account z klientem ucieka do Alert Media Laszyna! Ciekawe dlaczego! Rzeczywicie Pani prezes G. jest gburowata i moe to by powod. Mam nadzieje, ze ten account ma lepiej u Laszyna niz u Pani prezes G.
07.12.2006
0:11:07
medium
(07.12.2006 0:11:07)
a to nie ta firma miała superkontrakt z Orlenem, za czasów prezesa Wróbla? To był dopiero consulting ... i te stawki za obsługę ... pełen profesjonalizm :) Co można znaleźć w necie: "Okazało się, że Wróbel płacił 20 tys. dol. miesięcznie niewielkiej, za to dobrze postrzeganej w środowiskach lewicowych firmie doradczej Glaubicz Garwolińska za podpowiedzi, jak nie dać się usunąć ze stanowiska (np. rozpowszechniać informacje o zmianach w składzie rady nadzorczej)."
06.12.2006
17:20:11
bolek
(06.12.2006 17:20:11)
z tym garazem to pojechales.... firma jest nawet profesjonalna i klienci sa z nich zadowoleni, ale ze pani prezes gburowata to akurat masz racje... choc moze slowo gburowata nie jest najwlasciwsze, moze wyniosla? tak, chyba tak sie czulem ze z gory mnie traktuje, mimo ze to ona byla "petentka"...
06.12.2006
15:09:52
adam
(06.12.2006 15:09:52)
re aragorn. poczytaj w necie a potem wyrażaj opinie.
06.12.2006
14:14:25
Aragorn
(06.12.2006 14:14:25)
Glaubicz Garwolińska Consultants, co to za firma w ogóle? Garaż kolejny! A pożal się Boże Pani prezes taka gburowata, że hej. :(
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin