Jak zadbać o bezpieczeństwo marki na Facebooku

dodano: 
21.11.2019
komentarzy: 
0

Facebook chce ułatwić reklamodawcom kontrolę nad bezpieczeństwem marki, chwali się więc nowymi narzędziami, które mają im w tym pomagać. Zakładka „bezpieczeństwo marki” w menedżerze reklam na Facebooku została przeorganizowana – czytamy na facebook.com/business.

Pojawił się tam m.in. panel, w którym reklamodawcy mogą wskazywać miejsca, gdzie Facebook nie powinien wyświetlać reklam ich marki. Portal nazywa to „kontrolą umiejscowień” – w sekcji „umiejscowienia” dostępna jest lista kanałów, w których Facebook wyświetla materiały marketingowe. Jeśli dana marka nie chce być widoczna w Marketplace, aplikacji Messenger czy transmisjach na żywo (choć tu portal zastrzega, że tylko zatwierdzeni partnerzy gamingowi mogą emitować reklamy), może odznaczyć te pozycje.

Grafika przedstawiająca listę kanałów reklamowych Facebooka, które reklamodawcy mogą wykluczać w swoich kampaniach
Źródło: facebook.com/business

Blokować można nie tylko kanały, lecz także poszczególnych wydawców, którzy publikują materiały na Facebooku – zwraca uwagę portal. Jak twierdzi na swojej stronie, są oni najpierw weryfikowani, zanim zostaną dopuszczeni do programu reklamowego. Narzędzie do sprawdzania ich listy jest dostępne w zakładce „bezpieczeństwo marki”. Każdego z nich marka może jednak wykluczyć, wysyłając administratorom listę niechcianych adresów URL (czyli adres strony na Facebooku, witryny internetowej czy sklepu) w pliku .csv lub .txt. Można ją umieścić za pomocą przycisku „utwórz listę zablokowanych” w zakładce „bezpieczeństwo marki”.

Facebook udostępnia także raporty z emisji materiałów marketingowych, gdzie reklamodawcy mogą znaleźć informacje o tym, w jakich miejscach dana kampania była widoczna i jaką liczbę wyświetleń oszacował portal. Dane na ten temat można znaleźć po kliknięciu w przycisk „raport wyświetlania dla wydawcy” w zakładce „bezpieczeństwo marki”. Każde konto reklamowe ma osobne statystyki – czytamy w poradnikach. (mp)

Źródło:

facebook.com/business, Introducing New Brand Safety Controls for Advertisers, 20.11.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin