Jakimi konsumentami są nastolatki?
Euro RSCG Worldwide opublikowało raport „Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji” na temat zwyczajów konsumenckich nastoletnich dziewcząt w USA. Publikacja oparta jest na badaniach przeprowadzonych na rynku amerykańskim przez firmę MicroDialogue.
Raport pokazuje m.in., że ponad 60 proc. nastolatek czeka z zakupem pożądanego produktu aż do chwili, gdy pojawi się on w wyprzedaży. Jednocześnie aż 77 proc. chętniej kupi towar z wyprzedaży niż taki, za którego trzeba zapłacić pełną cenę. Pewnie dlatego prawie 40% z nich zapisuje się na listy mailingowe swoich ulubionych sklepów, aby regularnie otrzymywać informacje o dostępnych promocjach i aktualnych wyprzedażach, a 65 proc. z nich przyznaje, że chętnie podzieliłaby się taką informacją z siostrą lub przyjaciółką.
Co więcej, raport donosi, że robiąc zakupy ze swoją siostrą lub najlepszą przyjaciółką, nastolatka wydaje średnio o 23% więcej niż podczas zakupów z grupą dwóch lub więcej koleżanek. Tymczasem robiąc zakupy ze swoim chłopakiem, nastolatka wydaje zaledwie 43 proc. kwoty, którą wydałaby na zakupach z siostrą lub przyjaciółką.
Pełna wersja raportu znajduje się na stronie www.forsistersbysisters.com.