Jan Paweł II to marka lifestylowa. Jak Apple

dodano: 
28.04.2011
komentarzy: 
1

Papież świadomie kreował wizerunek marki JP2. Był marką lifestylową skierowaną do wszystkich, niezależnie od wiary. „Jej strategia to całkowita pokora” – tak o swoistej marce papieża Polaka mówi w wywiadzie dla Dużego Formatu Tomasz Bartnik, specjalista od tworzenia strategii i komunikacji marek.

W rozmowie z Agnieszką Wójcińską Tomasz Bartnik podkreśla, że Jan Paweł II od początku pontyfikatu „świadomie i z rozmysłem” kreował swój wizerunek. W związku z tym można mówić o marce JP2, która ma bardzo wysoką rozpoznawalność. Pomimo śmierci papieża wciąż utrzymuje się na pozycji lidera w wielu kategoriach (papież, polityk, mędrzec, pisarz itp.). „W sytuacji poważnego kryzysu Kościoła marka JP2 zwraca się do tych, którzy mogliby być przyszłością Kościoła, a odeszli albo mogliby się od niego odwrócić ze względu na te jego cechy, z którymi Jan Paweł II walczył” – opisuje Bartnik.

Zdaniem specjalisty marka JP2 zaspokaja określone potrzeby konsumentów – daje im poczucie wyjątkowości istot bożych, niezależnie od wyznania. Na pytanie, z jaką marką rynkową można by porównać JP2, Bartnik podaje przykład Apple – komputera, który idzie o krok dalej, zmienia kategorię. Pielgrzymki papieża i jego liczne gesty pojednania manifestowane w ich trakcie porównuje zaś do swoistej kampanii reklamowej i PR. (iw)

Źródło:

DF, Boska marka – z Tomaszem Bartnikiem, specjalistą od tworzenia strategii komunikacji marek, rozmawia Agnieszka Wójcińska, 28.04.2011
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
02.05.2011
0:38:08
robak
(02.05.2011 0:38:08)
zgadzam sie calkowicie dobrze, ze nareszcie ktos ma odwage o tym mowic
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin