Kampania Społeczna Roku 2011 - konkurs
W 2011 roku w Polsce zostało zrealizowanych ponad 100 kampanii społecznych. Wszystkie mają szansę na wygraną w konkursie Kampania Społeczna Roku. W tegorocznej edycji będą oceniane w dwóch dodatkowych kategoriach: „Akcje zaangażowane społecznie” i „Kampania o tematyce zdrowotnej”.
„Reklama społeczna w Polsce do niedawna zasadniczo różniła się od standardów panujących w krajach zachodnich. Teraz stopniowo zmienia swoje oblicze, coraz częściej intryguje, prowokuje, skłania do myślenia i wymyka się utartym schematom” – mówi Paweł Prochenko, przewodniczący jury.
Kampanie będą rywalizować w tym roku w sześciu dobrze znanych już kategoriach:
- Inicjatywy obywatelskie,
- Inicjatywy lokalne,
- Inicjatywy 1%,
- Inicjatywa Instytucji publicznej,
- Inicjatywa społeczna firmy,
- Marketing zaangażowany społecznie (CRM),
Oraz dwóch dodatkowych, pojawiających się w tym roku po raz pierwszy: „Akcje zaangażowane społecznie” i „Kampania o tematyce zdrowotnej”. Na najlepszą kampanię 1% czeka nagroda w postaci czasu reklamowego o wartości 100 tys. złotych brutto, ufundowana przez Dom Mediowy Codemedia. Prace do konkursu mogą zgłaszać agencje reklamowe i PR, organizacje pozarządowe, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne.
Konkurs i towarzyszącą mu galę finałową organizuje Fundacja Komunikacji Społecznej oraz portal kampaniespołeczne.pl. Termin zgłoszenia kampanii upływa 30 marca 2012 roku. Regulamin i formularz zgłoszeniowy do konkursu znajdują się na stronie. PRoto.pl to patron medialny konkursu.