Kampanie wizerunkowe

dodano: 
17.08.2005
komentarzy: 
0

„Reklamodawcy strasznie się boją kampanii wizerunkowych, bo uważają, że po nich nie wzrasta sprzedaż danego produktu” – pisze Press. Miesięcznik podaje jednak przykłady dobrych kampanii wizerunkowych, które oprócz korzyści dla znajomości i rozpoznawania marki, przynoszą także wymierne zyski. „Wystarczy przypomnieć spektakularną kampanię Heyah uznanej m.in. za najlepszy debiut wśród marek w 2004 roku w konkursie Marqa 2005 prowadzonym przez »Rzeczpospolitą« i Ernst & Young. Kampania spowodowała, że po 15 miesiącach istnienia na rynku Heyah znalazła się wśród 30 najcenniejszych polskich marek. Oczywiście, promowane były także niskie taryfy, czyli atut tej usługi, jednak to czerwona łapa pojawiająca się w najmniej spodziewanych miejscach oraz przemawiająca do młodzieży kreacja zdecydowały o sukcesie” – czytamy. Kampanie wizerunkowe są prowadzone nie tylko do celów reklamowych – często firmy rozpoczynają kampanie przy zmianie wizerunku, odświeżaniu marki lub wejściu na giełdę.
„Kampanie wizerunkowe to także konieczność dla towarzystw ubezpieczeniowych, dla których wiarygodność jest najważniejszą sprawą” – pisze Press i przywołuje kampanię wprowadzającą na rynek Towarzystwo Ubezpieczeniowe Allianz. Trzy spoty tej kampanii były podobnie skonstruowane – pytano w nich widza, „która z trzech budowli jest najwyższa na świecie, wymieniając m.in. wieżę telewizyjną w Toronto i Petronas Twin Towers w Kuala Lumpur. Padała odpowiedź, że Petronas Tower i ubezpiecza ją Allianz, ale pozostałe budynki też. W kolejnych spotach analogicznie pytano o najdłuższe mosty świata i największe place budowy”. Kampanie wizerunkowe bywają również koniecznością w sytuacjach kryzysu czy zagrożenia. „Tak należy postrzegać m.in. najnowszą kampanię sklepów Biedronka »10 lat z Wami«. Jest rozumiana jako ratowanie wizerunku firmy, która ostatnio kojarzy się z wykorzystywaniem pracowników” – pisze miesięcznik.

Źródło:

Press, Image i sprzedaż, Krzysztof Boczek, 15.08.05, s. 79
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin