Kolejna kontrowersja pod Wawelem: „(O)żyj i zwyciężaj” zamiast „Zimnego Lecha”

dodano: 
05.08.2010
komentarzy: 
2

Na krakowskim hotelu Forum naprzeciwko Wawelu pojawiła się następna kontrowersyjna reklama. Z billboardu zniknęła niedawno płachta z hasłem „Zimny Lech” promująca piwo. Zamiast niej pojawiła się reklama napoju izotonicznego Oshee z hasłem „(O)żyj i zwyciężaj”.

„Jest to hasło całej kampanii, nie dotyczy zaś tego konkretnego miejsca” – podkreśla Dominik Doliński w rozmowie z PRoto.pl. Zapytany, czy nie widzi w tym nic kontrowersyjnego odpowiedział, że dziwią go skojarzenia niektórych konsumentów z tragicznie zmarłym prezydentem. „Kampania dopiero się rozpoczęła, firma zaś obecna jest na tysiącu billboardów w najlepszych lokalizacjach w całej Polsce. Jedną z nich jest zaś hotel Forum”- dodaje - „Poza tym hasło dotyczące marki to żyj i zwyciężaj, może nas tylko cieszyć znak, który jest symbolem zwycięstwa prezentowany jest w mediach jak Ożyj”.

Doliński twierdzi, że Oshee nie traktuje wydarzenia jako potencjalnej sytuacji kryzysowej, nie zamierza także zdejmować reklamy, a o kontrowersjach wokół reklamy Lecha nic nie słyszał.

Przypomnijmy, że niedawno fala krytyki spłynęła na Kompanię Piwowarską, producenta piwa Lecha. Jej reklama z hasłem „Zimny Lech” zniknęła sprzed Wawelu wraz z końcem lipca. Firma najpierw w oficjalnych komunikatach dziwiła się protestom, popierając swoje stanowisko badaniami rynkowymi. Ostatecznie w specjalnym oświadczeniu przeprosiła i zapewniła, że jej działania nie miały urazić niczyich uczuć Reklama została zdjęta, bo wygasła umowa na jej ekspozycję. Jednak przedstawiciele browaru podkreślali, że umowa i tak została by rozwiązana ze względu na kontrowersje, które budzi. (bs)

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
09.08.2010
21:57:20
janka
(09.08.2010 21:57:20)
Uznanie za przeprosiny ze strony firmy, a czy reklama byłaby zdjęta gdyby nie wygasła umowa to już inna kwestia. Ważne, że zostało przerwane koło wzajemnego oskarżania się i udowadniania swoich racji. Choć oczywiście koncern postąpił nie bezinteresowanie i tym oto sposobem zyskał na swoim pozytywnym wizerunku.
06.08.2010
16:54:30
gęś
(06.08.2010 16:54:30)
BRAWO!!! Jak miło słyszeć, że ktoś jeszcze ma jaja i potrafi zrobić to co należy. PRowo cudne posunięcie. Może jeszcze poczekam z wyprowadzką z tego kraju...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin