Kolejna kontrowersja pod Wawelem: „(O)żyj i zwyciężaj” zamiast „Zimnego Lecha”
Na krakowskim hotelu Forum naprzeciwko Wawelu pojawiła się następna kontrowersyjna reklama. Z billboardu zniknęła niedawno płachta z hasłem „Zimny Lech” promująca piwo. Zamiast niej pojawiła się reklama napoju izotonicznego Oshee z hasłem „(O)żyj i zwyciężaj”.
„Jest to hasło całej kampanii, nie dotyczy zaś tego konkretnego miejsca” – podkreśla Dominik Doliński w rozmowie z PRoto.pl. Zapytany, czy nie widzi w tym nic kontrowersyjnego odpowiedział, że dziwią go skojarzenia niektórych konsumentów z tragicznie zmarłym prezydentem. „Kampania dopiero się rozpoczęła, firma zaś obecna jest na tysiącu billboardów w najlepszych lokalizacjach w całej Polsce. Jedną z nich jest zaś hotel Forum”- dodaje - „Poza tym hasło dotyczące marki to żyj i zwyciężaj, może nas tylko cieszyć znak, który jest symbolem zwycięstwa prezentowany jest w mediach jak Ożyj”.
Doliński twierdzi, że Oshee nie traktuje wydarzenia jako potencjalnej sytuacji kryzysowej, nie zamierza także zdejmować reklamy, a o kontrowersjach wokół reklamy Lecha nic nie słyszał.
Przypomnijmy, że niedawno fala krytyki spłynęła na Kompanię Piwowarską, producenta piwa Lecha. Jej reklama z hasłem „Zimny Lech” zniknęła sprzed Wawelu wraz z końcem lipca. Firma najpierw w oficjalnych komunikatach dziwiła się protestom, popierając swoje stanowisko badaniami rynkowymi. Ostatecznie w specjalnym oświadczeniu przeprosiła i zapewniła, że jej działania nie miały urazić niczyich uczuć Reklama została zdjęta, bo wygasła umowa na jej ekspozycję. Jednak przedstawiciele browaru podkreślali, że umowa i tak została by rozwiązana ze względu na kontrowersje, które budzi. (bs)