Komentarze do raportu PRoto

dodano: 
30.01.2008
komentarzy: 
0

Ryszard Solski, Mateusz Zmyślony, Michał Krawczyk i Przemek Mitraszewski skomentowali wyniki rocznego podsumowania raportu PRoto o wizerunku medialnym branży PR.

Ryszard Solski, dyrektor generalny Sigmy International Poland, podkreśla m.in.: „14-procentowy udział materiałów negatywnych nie budzi mojego zdziwienia. Szczerze mówiąc, po roku wyborczym spodziewałem się raczej wzrostu ich liczby. Zresztą wystarczy rzut oka na dane statystyczne i widzimy, że gros takich materiałów dotyczyło sfery polityki. Na szczęście tym razem partie polityczne oszczędziły nam takiej dawki »czarnego PR-u« jak 2 lata wcześniej: nie było więc »dziadka z Wehrmachtu«, choć były »wirus filipiński« i konferencja posłanki Sawickiej. Tak naprawdę można wątpić, czy to w ogóle był jakikolwiek PR, biały czy czarny - czy raczej marketing polityczny i socjotechnika.
Wydaje się, że polski wyborca powoli staje już na takie zabiegi odporny, a że mogą one dać wynik przeciwny niż oczekiwany, stąd mniejsza skłonność do uciekania się do takich metod”. Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Grupy ESKADRA, zauważa natomiast: „Wobec ogólnego zamieszania w odniesieniu do szerokiej komunikacji społecznej – przeciętny człowiek nie wie, co to dokładnie jest ten „PR” – dobrze byłoby rozwijać działania informacyjne i edukacyjne, które pomogłyby w promowaniu wysokiej jakości usług PR, jednocześnie zajmując wyraźne stanowisko w odniesieniu do takich klasycznych już stereotypów jak »Czarny PR« czy »Lobbysta Łapówkarz«”.

Michał Krawczyk, Biuro Marketingu Miasta Lublina, który znalazł się na pierwszym miejscu wśród osób najczęściej cytowanych w kontekście PR-u, dodaje: „Jestem bardzo usatysfakcjonowany tym i dziękuję za to, że polskie media z taką uwagą w ostatnim roku przyglądały się pracy mojej i mojego zespołu. Realizowany przez nas projekt, którego celem jest wypromowanie Lublina w Polsce i na świecie, objął do tej pory fazy, które zdawałoby się na pierwszy rzut oka, nie są zbyt medialne. Wykonaliśmy bowiem ogrom merytorycznej pracy u podstaw (kilkakrotne badania socjologiczne, konsultacje społeczne, stworzenie strategii komunikacji marki)”.

Przemek Mitraszewski, partner zarządzający Lighthouse Consultants, podsumowuje: „W 2007 roku ukazało się o jedną trzecią więcej wzmianek o PR w porównaniu do poprzedniego roku. Ten wzrost oczywiście cieszy, ale nie zapominajmy, że był to rok wyborczy, stąd zwiększona obecność tematu w mediach nie musi oznaczać trwałego trendu. Ciekawe jest także, że większość wzmianek o PR znalazła się w dziennikach. Oznacza to, że nie są to niestety artykuły eksperckie, a raczej opinie na temat bieżących wydarzeń. Wyraźnie widać natomiast, że pojawiły się nowe trendy (np. promocja kraju i miast) i daje się zauważyć kilka top tematów – coraz więcej wzmianek o CSR czy IR”.
Pełne komentarze i cały raport można przeczytać na stronie

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin