Komunikacja CSR bez sieci to komunikacja bez sensu

dodano: 
25.10.2011
komentarzy: 
0

Bez użycia kanałów internetowych firmy nie mają szans dobrze komunikować o swoich kampaniach CSR – stwierdzili eksperci podczas konferencji CSR 2.0 innowacje, trendy, wyzwania.

W trakcie spotkania Matthews Yeomans, dyrektor Custom Communikcation przedstawił wyniki międzynarodowego badania „The SMI Social media Sustainability Index”. Przeanalizowano 287 najbardziej odpowiedzialnych firm. W pierwszej dziesiątce – pod względem najlepszej komunikacji działań CSR w mediach społecznościowych – są kolejno: General Electric, IBM, Ford Motor, Starbucks, Dell, Pepsi, Allianz, Noki, Puma oraz Svenska Cellulosa. Z badania wynika również, że mało firm raportuje o działaniach CSR. Inne badanie, o nazwie „Sustainability 2.0”, którego efekty przedstawił Sebastian Straube z IOB, zostało przeprowadzone wśród 50 przedstawicieli dużych firm. Wynika z niego, że najważniejsze korzyści biznesowe, jakie płyną z komunikowania o działaniach CSR w mediach społecznościowych dotyczą przede wszystkim budowania społeczności (82 proc.), a w dalszej kolejności – angażowania klientów (75 proc.) oraz zarządzania reputacją (64 proc.).

Zagranicznym prelegentem był Fabian Pattberg, zawodowy bloger współpracujący z Guardian Sustainable Business, który przez Skype’a opowiedział o znaczeniu Twittera i blogosfery w działaniach CSR.  Powiedział, że w komunikacji ważna jest integracja kilku kanałów z zakresu social media, które będą się nawzajem uzupełniały. W odniesieniu do Facebooka ekspert wyraził swoje zaniepokojenie tym, iż portal ten ma ambicje zajmowania się „wszystkim”. Pattberg krytykuje ten brak specjalizacji i widzi w tym pewne zagrożenie. Polecił dwa duże portale o tematyce CSR, według niego przydatne i bardzo dobrze prowadzone. To 3bl Media oraz The Guardian Sustainable Business. Wymienił również trzy interesujące blogi z punktu widzenia odpowiedzialnego biznesu. Należą one kolejno do: Susan McPherson, Elaine Cohen oraz Davida Connora.

Na potrzeby konferencji powstała strona na Facebooku, na której można było obejrzeć transmisję na żywo oraz odpowiadać na pytania zamieszczane tam w trakcie konferencji. Na pytanie „czy jako konsument/ka chciałbyś utrzymywać kontakt z firmą za pomocą mediów społecznościowych?”, 91 proc. uczestników spotkania odpowiedziało pozytywnie. Za najefektywniejsze kanały komunikacji odpowiedzialnego biznesu uznano mix komunikacyjny (37 proc.), media społecznościowe (28 proc.) i reklamy (15 proc.). (aw)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin