Komunikacja w firmie
Na łamach Pulsu Biznesu Norbert Kilen i Tomasz Turzyński z On Board PR piszą o komunikacji przy prezentacji nowego prezesa firmy. „Nowy prezes ma stosunkowo mało czasu na zrobienie tzw. pierwszego wrażenia. A nie dostanie na to drugiej szansy”. Jak więc tę wiadomość przedstawić pracownikom, kontrahentom i mediom? Autorzy tekstu przygotowali plan czterech kroków prezentacji nowego szefa.
Pierwszym z nich jest planowanie, komu i kiedy powiedzieć o zmianie. Drugą czynnością jest określenie treści przekazu i zastanowienie się nad tym, co przede wszystkim powinni zapamiętać odbiorcy wiadomości. Potem należy przygotować komunikaty w jasny sposób prezentujące przekaz. Ostatnim krokiem jest dystrybucja informacji wśród wybranych grup odbiorców. Przy prezentowaniu nowego prezesa warto też zadbać o jego właściwe pozycjonowanie – można to zrobić np. poprzez wskazanie wpływu tej zmiany na rozwój firmy. Najważniejsza pozostaje niezmiennie szybkość komunikacji – „dobra komunikacja to szybka komunikacja”. Dzięki tym wszystkim zabiegom zdaniem autorów tekstu można „dobrze sprzedać nowego prezesa”.