Koniec z marketingiem politycznym

dodano: 
19.11.2010
komentarzy: 
0

Chęć posiadania władzy, stanowiska i pieniądze – to główne motywacje przyszłych samorządowców według Polaków. Nie tylko źle postrzegamy polityków samorządowych, ale jesteśmy także wyczuleni na zabiegi specjalistów od marketingu politycznego i coraz trudniej zdobyć nasz głos zabiegami promocyjnymi.

W TVP Info o marketingu politycznym dyskutowali dr Olgierd Annusewicz, prof. Andrzej Rychard oraz prof. Andrzej Zybertowicz. Zdaniem Rycharda Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami i to przekłada się także na politykę. „Nasi wyborcy są na tą »zmarketingowaną« politykę bardzo wyczuleni. Nie wszystko, co nam chcą sprzedać marketingowcy polityczni musimy chcieć kupić” – twierdzi socjolog.

Eksperci szukali także odpowiedzi na pytanie, skąd tak negatywny wizerunek potencjalnych samorządowców. Ich zdaniem nie jest to kwestia widoczna wyłącznie na szczeblu lokalnym, ale generalnego podejścia Polaków do osób sprawujących władzę. Co ciekawe, zauważają, że bardzo często politycy sami podsycają ten negatywny wizerunek. Zarazem próbują zbić kapitał na kreowaniu siebie jako osoby poza sporami, niezwiązanej z walką polityczną. Jako przykład podają m.in. obecną kampanię Platformy Obywatelskiej. (bs)

Źródło:

TVP Info, Minęła dwudziesta, 18.11.2010
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin