Kontrowersyjni dziennikarze w reklamach

dodano: 
24.10.2005
komentarzy: 
1

O kontrowersjach związanych z występowaniem dziennikarzy i prezenterów telewizyjnych w reklamach pisze Ryszard Warta na łamach Nowości. Autor artykułu nawiązuje do sprawy prezentera TVN, który został zawieszony w obowiązkach służbowych, gdyż bez zgody dyrekcji wystąpił w reklamie telewizyjnej. Zwraca uwagę, że dziennikarz jest osobą zaufania społecznego i jego zadaniem jest informować, a nie reklamować.
Tymczasem wielu z nich omija obowiązujące przepisy i zasady. Dziennikarze i prezenterzy udzielają wywiadów, których sponsorzy na zakończenie programu lub artykułu, informują o wykorzystanych w nich meblach czy ubiorach. Wiele takich wywiadów wzbudziło sprzeciw Komisji Etyki TVP. „Naprawdę groźne są kryptorekamy i cichy PR. Niby-obiektywne teksty o tym, że jedna insulina jest be, a druga cacy, niby rzetelne materiały o sporze o ustawę antylichwiarską, niby-prawdziwe testy samochodów” – puentuje autor tekstu.

Źródło:

Nowości Magazyn, Żywe bakterie Zubilewicza, Ryszard Warta, 21.10.05, s. 16
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
24.10.2005
13:02:19
PEJOT
(24.10.2005 13:02:19)
CICHY PR - dziewczęta i chłopcy do piór!!! Zróbmy plebiscyt na definicję "ciechego".
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin