Lazar: organizacja biura prasowego

dodano: 
24.03.2014
komentarzy: 
1

Nie wszystkie firmy czy instytucje posiadają rozbudowane biura prasowe wraz ze strukturą organizacyjną, wieloma pracownikami, jasno określonym i przydzielonym podziałem obowiązków i odpowiedzialności. Często obsługa prasowa to po prostu jedna osoba, z konieczności spec od wszystkiego, korzystający ewentualnie – jeśli firmę na to stać - z logistycznego wsparcia agencji PR lub pomocy zmieniających się co kilka miesięcy studentów-stażystów.

Jednak bez względu na strukturę, wielkość i liczebność tych umownych „biur prasowych”, ich codzienna praca to przede wszystkim umiejętność spełnienia wielu różnorakich, czasami przeciwstawnych, wymagań i oczekiwań stawianych przed PR-owcem lub rzecznikiem prasowym przez bardzo niejednorodnych klientów wewnętrznych (kierownictwo firmy, pracownicy, udziałowcy, właściciele, dział sprzedaży, itp. …) i zewnętrznych (dziennikarze, urzędy, inwestorzy, konsumenci, aktywiści wszelkiego autoramentu, blogerzy, fundacje charytatywne, itd. ...).

Jak pogodzić ten ogień z wodą, a jednocześnie ustrzec się błędów? Jak zręcznie "upozycjonować się" w ciągle zmieniającym się, modnie zwanym „ekosystemie korporacyjnym”? Jak wykazać przy pomocy obiektywnych danych wartość pracy PR, komunikacji i rzecznika dla firmy lub instytucji publicznej? A przede wszystkim – jak PR i komunikacja mogą jeszcze bardziej przyczynić się do realizowania biznesowych celów swojej organizacji, bez niepotrzebnego zrażania do siebie świata zewnętrznego, głównie mediów?

Zwłaszcza to ostatnie nabiera coraz większego znaczenia w obecnych warunkach gospodarczych i rosnącej presji na osiąganie wyników sprzedażowych. PR, jako część każdego organizacyjnego ekosystemu, odgrywa tutaj ogromnie ważną rolę. Niestety, przez wielu mylony jest z reklamą, stąd liczne nadużycia jego funkcji oraz rosnąca niechęć ze strony dziennikarzy do współpracy z PR-owcami. Media natomiast – wbrew mocno przesadzonym pogłoskom o ich śmierci, że skorzystam ze znanego powiedzonka Oscara Wilde’a – pozostają najlepszym profesjonalnym sojusznikiem każdego (dobrego) PR-owca.

Zbigniew Lazar


Szkolenie otwarte

Relacje z mediami - czy naprawdę pływanie z rekinami?

Już 28 marca (piątek)

Warszawa

Ostatni dzwonek! Na szkolenie mogą Państwo zapisywać się już tylko do 25 marca do g. 12:00

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się na szkolenie

Zapraszamy!

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
27.03.2014
22:03:27
Juliusz Podolski
(27.03.2014 22:03:27)
Poznałem Pana Zbigniewa gdyby był PR w FSO, General Motors, czyli w czasach kiedy PR raczkował, a kontakty z mediami dopiero się budowały. Zawsze ceniłem kontakty z nim i cenię go wciąż jako niezwykłego. A wstęp do zapowiedzi szkolenia jest tym co mi w duszy gra, chociaż nie wszyscy chcieli to jakiś czas temu zrozumieć.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin