Magdalena Górska-Rudzka: silna marka jest zawsze krok do przodu

dodano: 
16.06.2015
komentarzy: 
0

Budowanie marki jest procesem długofalowym i wymaga od jej twórcy wizji, pasji, zaangażowania i przede wszystkim czasu.  To on determinuje rozwój brandu i wyznacza kierunki jego rozwoju. Patrząc przez pryzmat działalności marki Dr Irena Eris warto zauważyć, że jej twórczyni od samego początku postawiła na wysoką jakość, innowacje oraz to, co nie jest materialne i namacalne – kreowanie emocji.  Wiemy doskonale, że w dzisiejszych czasach nie  można mylić rozpoznawalności produktu z silną marką. Są to dwie odrębne sprawy. To, że znamy daną markę nie czyni jej wyjątkową, nie daje klientowi wartości dodanej, nie buduje świata emocji i uczuć. Te właśnie dodatkowe atrybuty w połączeniu z renomą, zaufaniem i jakością stanowią dziś o wartości danej marki. 

Dr Irenie Eris to się udało. Ale przecież nie pojawiła się na rynku wczoraj. Jest na nim obecna nieprzerwanie od ponad 30 lat. Powiemy, że miała przecież czas, by  utrwalić się w umysłach konsumentów, podbić ich serca i zdobyć zaufanie. Ale to nie stało się samoistnie… Jak wspomniałam, to proces czasochłonny i uzależniony także od okoliczności, sytuacji rynkowej. Strategie rozwoju marek są oczywiście niezwykle istotne, ale dopiero nabierają znaczenia i sensu, kiedy spojrzy się w przyszłość, uplasuje markę w biznesowym otoczeniu tejże przyszłości. Takie perspektywiczne myślenie w połączeniu z reagowaniem na sytuację w otoczeniu marki może być gwarancją sukcesu. Elastyczność, bo o niej tu mowa, pozwala dokonywać zmian w zaplanowanych strategiach. Przecież nic nie jest stałe. Czas płynie i niesie ze sobą nowe sytuacje. I co wtedy, kiedy zaczyna iść nie po naszej myśli?  Pamiętajmy, by nie trzymać się sztampowych rozwiązań, mieć otwartą głowę i nie zapominać o intuicji – bo to ona kieruje nas w stronę słusznych posunięć. Pamiętajmy również o pracownikach, ponieważ oni także tworzą markę. Bez ich zaangażowania i wiary w wartości firmy, bez ich wysiłków i pracy nie ma mowy o dostarczeniu produktu o najwyższej jakości.

Silna marka jest zawsze krok do przodu. Wytycza ścieżki, które nierzadko prowadzą także  po bardzo cienkim lodzie, tyle że  z zachowaniem wszelkiej ostrożności. Silna marka potrafi podjąć kontrolowane ryzyko. Nie stoi w miejscu, nie zadawala się naśladowaniem innych. Jest czymś więcej niż tylko produktem. Tworzy wokół siebie pożądany świat w oparciu o własne wartości. Kocha i jest kochaną. Idzie własną drogą, drogą w stronę sukcesu.

Magdalena Górska - Rudzka, Dr Irena Eris. Nominowana w konkursie PRotony 2015 w kategorii osoba/zespół ds. komunikacji w firmie lub korporacji

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin