Marka Polski
W Pulsie Biznesu czytamy o tym, jak ważna dla inwestorów zagranicznych jest marka naszego kraju. Zdaniem autora artykułu, Andrzeja Arendarskiego, Polska mimo starań wciąż nie potrafi wpłynąć na walkę z niekorzystnymi dla niej stereotypami. Państwa zaś, podobnie jak korporacje, muszą stosować techniki marketingowe. Takie działania ma w Polsce pełnić Krajowa Izba Gospodarcza przy współpracy z MSZ i pod patronatem prezydenta RP.
Jeśli program przez nią opracowany wejdzie w życie może – zdaniem Arendarskiego – wiele zmienić. „Do tej pory atrakcją dla inwestorów zagranicznych w Polsce była możliwość uczestnictwa w prywatyzacjach państwowych firm. Ale ten proces się powoli kończy”. Dlatego trzeba szukać nowych form promocji, zwłaszcza nośnych medialnie, takich choćby jak lokalizacja konkursu Miss World w Polsce. Tymczasem Polska nie należy do grupy krajów markowych, ale to, czy i jak się to zmieni w przyszłości zależy od Polaków - przekonuje autor tekstu.