Marketing w SM: budżet wciąż za mały

dodano: 
11.08.2014
komentarzy: 
0

Media społecznościowe nieustannie odgrywają kluczową rolę w strategii marketingowej firm, ale też stawiają przed zarządzającymi nimi coraz to nowe wyzwania. Do prawidłowego prowadzenia mediów społecznościowych nieodzowne jest odpowiednie ich dofinansowanie – czytamy w Social Media Today.

W artykule czytamy o badaniach, jakie przeprowadził Development Counsellors International wśród organizacji prowadzących marketing w social mediach w Ameryce Północnej. Z badań tych wynika, że przeznaczany dla nich budżet jest niewystarczający. Jak się okazuje, ponad 71 proc. organizacji (spośród ponad stu biorących udział w badaniu) otrzymuje dofinansowanie mniej niż 25 tys. dolarów rocznie. Ponadto „spośród 99 proc. jednostek posiadających cyfrowy budżet marketingowy, 60 proc. jest dofinansowywanych tylko w działaniach social media” – pisze autor Frederic Gonzalo.

W jakie działania marketingowe w social mediach najczęściej lokowane są pieniądze? Jak podkreśla Gonzalo, według ankietowanych, 39 proc. budżetu firm przeznaczane jest na sponsorowane tweety, reklamy, czy na promowane posty. Co więcej, 29 proc. – na content: grafikę, wideo, aplikacje i zdjęcia, 28 proc. – zarządzanie zasobami ludzkimi, 18 proc. – na inicjatywy związane z konkursami oraz 13 proc na narzędzia do monitorowania, takie jak Radian6, VocusSocial, Sysomos.

W dalszej części artykułu czytamy o wyzwaniach, z którymi muszą zmierzyć się firmy prowadzące cyfrowy marketing. Za największe jednostki podają ograniczenia finansowe, czas, który jest na wagę złota, jeśli chodzi o prowadzenie biznesu w mediach społecznościowych oraz konieczność dostosowywania się do wciąż zmieniających się trendów i bycie z nimi wciąż na bieżąco. (kd)

 


Sprawdź moduł internetowego kursu PR-u - Social media w komunikacji firmy


Źródło:

Social Media Today, Social Media Challenges in Destination Marketing, Frederic Gonzalo, 04.08.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin