Marki finansowe nagrodzone
Czym charakteryzuje się nowoczesna marka finansowa? „Powinna dostarczać innowacyjnych rozwiązań, ułatwiających korzystanie z jej produktów, a także wykorzystywać nowinki techniczne, gdy tylko pojawiają się jakieś nowe na rynku” – czytamy w Gazecie Finansowej.
Jak czytamy, nowoczesna marka finansowa powinna wyróżniać się nowoczesną komunikacją. Jednym z narzędzi służących do bieżącego kontaktu z klientami są media społecznościowe. Monika Dziumdzia z Gazety Finansowej, zauważa jednak, że w Polsce większość firm ogranicza się jedynie do Facebooka, zapominając o sile Twittera. „Polskie brandy podchodzą do niego z dużą rezerwą. Zagraniczne marki finansowe z powodzeniem korzystają z tego serwisu. Obserwując zagraniczne oddziały banków na Twitterze, można zauważyć, że prowadzą one czasami nawet po kilka kont — na jednym odpowiadają na pytania klientów dotyczące usług, na drugim odpowiadają na pytania rekrutacyjne, na kolejnym - prowadzą typowe działania contentowe” – dodaje. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci jeszcze szybciej otrzymują odpowiedzi na pytania i czują, że bank jest zainteresowany ich opinią. Gazeta Finansowa podaje, że niezależnie od doboru medium komunikacyjnego marki finansowe powinny prowadzić monitoring mediów. Firmy będą mogły szybko i skutecznie wychwycić opinie oraz wypowiedzi klientów, reagować na nie i zapobiegać kryzysom komunikacyjnym.
Redakcja magazynu już po raz piąty nagrodziła firmy, które mogą poszczycić się szczególnymi osiągnięciami wizerunkowymi w Polsce i na świecie. Finansową Marką Roku został bank Credit Agricole, który wyróżniono za zmianę profilu działalności na instytucję finansową bliską klientom zarówno indywidualnym, jak i biznesowym. W kategorii „dom maklerski” nagrodzono Bank Ochrony Środowiska za wprowadzenie innowacyjnych usług internetowych. (mw)