.

Mercedes krytykowany za mural w centrum Wrocławia

dodano: 
21.08.2017
komentarzy: 
0

Miejscy aktywiści krytykują mural Mercedesa, który pojawił się na ścianie kamienicy w centrum Wrocławia. Twierdzą, że pod pozorem akcji społecznej marka zamieściła reklamę w miejscu, gdzie nie jest to dozwolone – opisuje onet.pl.

Jak czytamy, mural Grupy Wróbel Mercedes-Benz namalowano przy skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Ruskiej, na terenie Parku Kulturowego. Ma tam być przez miesiąc. Na grafice znalazł się napis „Wrocław. It’s time to grow up”, bo – jak czytamy – mural jest częścią kampanii społecznej marki Mercedes-Benz zatytułowanej „Grow up”, która ma zachęcić młodych ludzi do refleksji na temat dorosłości. Na grafice znalazło się też logo marki. „Jako diler chcieliśmy ją zakomunikować lokalnie, podjęliśmy to wyzwanie ze wszystkimi jego konsekwencjami” – pisze Tomasz Ostaszewski, kierownik działu marketingu Grupy Wróbel, w oświadczeniu przesłanym Onetowi. Dodaje też: „Na ścianie nie ma i nie będzie żadnego z naszych produktów. Posiadamy też wszystkie niezbędne zgody od urzędu miasta”.

Miejscy aktywiści są jednak zdania, że w centrum miasta powstała „reklama we współpracy z magistratem” – czytamy.

Dalej czytamy też, że mural powstał w ramach zakończonego festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty, którego Mercedes jest patronem. Pozytywną opinię na temat grafiki wydała miejska plastyk Beata Urbanowicz, a mural wykonała grupa projektowa Grafitektura. Miejska plastyk zapewnia także, że żaden inny projekt w tym miejscu nie jest planowany.

Na obszarze Parku Kulturowego wieszanie reklam i plakatów jest zabronione. Ustawa nie reguluje jednak kwestii murali. Po krytyce ze strony aktywistów miasto zapowiedziało jednak aktualizację zapisów uchwały dotyczących Parku Kulturowego – podaje źródło. (mb)

Źródło:

wroclaw.onet.pl, Awantura o mural w centrum Wrocławia, Tomasz Pajączek, 17.08.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin