Monitoring niezbędny dla PR

dodano: 
18.10.2005
komentarzy: 
0

„Bez monitoringu mediów nie ma mowy o profesjonalnej obsłudze PR przedsiębiorstwa, które chce się liczyć na rynku” – przekonuje Press. Stale prowadzony monitoring mediów pozwala zapobiegać sytuacjom kryzysowym i natychmiastowo reagować na pojawiające się w prasie niepokojące informacje. Dlatego rzecznicy prasowi i osoby odpowiedzialne za PR są w stałym kontakcie z firmami monitorującymi media: „Im wcześniej dział PR i zarząd dowie się o niekorzystnych publikacjach, tym więcej czasu ma na podjęcie odpowiednich działań”.
Autorka przytacza sytuacje, w których już o piątej rano informowano zarząd lub rzecznika prasowego o negatywnej publikacji. Dobrze opracowany monitoring może być również kartą przetargową w rozmowach z potencjalnymi sponsorami. „Doświadczeni organizatorzy już podczas negocjacji chwalą się potencjalnym sponsorom plikiem wycinków ukazujących medialny oddźwięk poprzedniego wydarzenia (…) jest to tzw. monitoring eventowy, który pokazuje, jak dalece przedsięwzięcie było kreatywne i czy zostało dobrze sprzedane mediom” - pisze Justyna Gaj.
Również w negocjacjach biznesowych udokumentowane „prasówką” dobre imię firmy, jej osiągnięcia i opinie autorytetów na jej temat, mogą okazać się przydatne w przekonywaniu partnera do danej oferty. W niektórych firmach monitoring jest wykorzystywany do wzmacniania lojalności pracowników. Często wycinki dotyczące firmy publikowane są w Intranecie. Autorka artykułu twierdzi, że nie należy ukrywać przed pracownikami krytycznych informacji, bo wcześniej czy później i tak do nich dotrze, co się o firmie mówi.
Wydawcy prasy, którym spadają wyniki sprzedaży, oskarżają firmy monitorujące media o piractwo. Jednakże w świetle prawa ich roszczenia są nieuzasadnione. „Mamy podpisaną umowę z właściwą organizacją zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. Chroni ona nas i naszych klientów przed ewentualnymi roszczeniami ze strony autorów artykułów” – wyjaśnia Paweł Sanowski, dyrektor zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów. Specjaliści przewidują, że w związku z rozwojem profesjonalnego PR w Polsce, najbliższe lata przyniosą rozwój rynku monitoringu.

Źródło:

Press, Użyteczna prasówka, Justyna Gaj, 15.10.05, s. 88
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin