Muzeum Narodowe w Poznaniu zmieniło logo

dodano: 
22.02.2021
komentarzy: 
0

Muzeum Narodowe w Poznaniu po 22 latach wprowadziło nowe logo. Dowiadujemy się, że poza odświeżonym systemem identyfikacji wizualnej, instytucja informuje o „zmianie organizacyjnej” galerii, która „ma ambicje być jedną z najważniejszych instytucji kultury w Wielkopolsce”, a także „muzeum wiodącym w kraju i rozpoznawalnym w Europie i na świecie”.

Nowe logo

Poprzednie logo

W nowym logo muzeum dominują biel i czerwień – kolory nawiązujące do barw narodowych. Biel oprócz tego ma symbolizować m.in. czystość formy, początek, niewinność czy minimalizm, natomiast czerwień ma się kojarzyć m.in. z energią twórczą, odwagą, radością oraz natchnieniem. Dodatkowo identyfikacja „zakłada ekspozycję logo w wersji achromatycznej”, czyli czarno-białej i w gradientach szarości.

Projekt sygnetu logo „zawiera przenikające się pierwsze litery” nazwy instytucji. Oprócz tego jego budowa „została zaprojektowana w oparciu o harmoniczną zasadę złotego podziału”. W sygnecie zawiera się również „wstęga Möbiusa”, która ma przypominać „nieskończoności twórczego potencjału” i „artystycznej inspiracji”, która znajduje się w zbiorach muzeum. Czytamy też, że pokazuje on symbol otwartych drzwi – instytucja chce w ten sposób zaznaczyć swoją otwartość i budowanie relacji czy dialogu z publicznością – widzami, a także partnerami.

Źródło: mnp.art.pl

Źródło: mnp.art.pl

Placówka informuje, że nowy system identyfikacji wizualnej skutkuje „zmianą dla wszystkich dziewięciu oddziałów Muzeum Narodowego w Poznaniu” (m.in. Muzeum Sztuk Użytkowych, Muzeum Instrumentów Muzycznych czy Muzeum Etnograficznego). (kd)

Źródło:

zdjęcie główne: mnp.art.pl
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin