Nikodem Łada o promocji Bydgoszczy

dodano: 
19.06.2008
komentarzy: 
0

Redakcja: Czy były przeprowadzone badania na temat wizerunku miasta? Jaki obraz Bydgoszczy w nich się pojawił?

Nikodem Łada: Do tej pory nie zlecano badań tego typu.

Red: Za pomocą jakich działań UM chce kształtować wizerunek Bydgoszczy?

NŁ: UM tworzy markę Bydgoszcz za pomocą kilku submarek promujących określone dziedziny życia miasta: kultura (festiwale: Bydgoski Festiwal Operowy, teatralny, konkursy muzyczne: np. I.J. Paderewskiego), sport (Mistrzostwa Świata Juniorów w Lekkiej Atletyce 8-13 lipca 2008, cykl Grand Prix na żużlu, Mistrzostwa Europy w Koszykówce Kobiet), eventy (,,Ster na Bydgoszcz” – adresowany do środowiska żeglarzy śródlądowych).

Red: Bydgoszcz podjęła ostatnio próbę promocji poprzez serial telewizyjny (,,Egzamin z życia” TVP2)? Skąd ten pomysł, jak kosztowne jest to rozwiązanie, jak oceniają Państwo jego skuteczność?

NŁ: Pomysł umieszczenia Bydgoszczy jako ,,product placement” w serialu ,,Egzamin z życia” wyszedł od kierownictwa miasta. Koszt zamknął się w granicach 100.000 zł. Uwzględniając koszty reklamy tradycyjnej oraz oryginalny sposób dotarcia do odbiorcy i możliwość przekazania wielu wątków wizerunku miasta w formie trudnej do osiągnięcia w innych przekazach medialnych, uważamy, że jest to dobry pomysł na jeden z elementów promujących miasto.

Według badań jeden odcinek serialu ogląda ok. 3 milionów widzów w Polsce. Koszty dotarcia do odbiorcy są stosunkowo niskie, dlatego jest to forma promocji skuteczna i w miarę tania.

Red: Co było powodem zerwania Państwa współpracy z Grupą Eskadra? Czy teraz miasto korzysta przy przeprowadzaniu działań wizerunkowych ze wsparcia jakiejś profesjonalnej agencji?

NŁ: Powodem zakończenia współpracy z Grupą Eskadra było niezadowolenie z propozycji, jakie Eskadra przedstawiła po zakończeniu etapu analizy dokumentów i konsultacji. Oprócz tego w dokumentach przedstawionych przez agencję ujawniły się poważne błędy merytoryczne dotyczące aktualnego stanu miasta.

UM Bydgoszczy zamierza w najbliższym czasie rozpisać przetarg wśród agencji na opracowanie strategii marketingowej miasta. Badania wizerunkowe będą integralną częścią przygotowania takiego dokumentu.

Rozmawiała Paulina Szwed-Piestrzeniewicz

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin