.

 

Ogłoszono nominowanych w Złotych Spinaczach 2023!

dodano: 
09.10.2023
komentarzy: 
0

108 projektów powalczy o statuetki w konkursie Złote Spinacze 2023. Jurorzy wybrali nominowanych spośród rekordowej liczby 482 zgłoszeń w 21. edycji konkursu Złote Spinacze.

Najwięcej nominacji – po osiem – otrzymały w tym roku agencje MSL i 24/7Communication.

I etap prac Jury polegał na indywidualnym i tajnym ocenieniu wszystkich zgłoszeń. Na tej podstawie wyłoniono projekty, które otrzymały nominacje i zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu konkursu. W II etapie jurorzy zdecydują o nagrodach.

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. W trzech kategoriach specjalnych możliwą do otrzymania nagrodą będą wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii można przyznać tylko jedno złoto.

Podobnie jak w poprzednich latach, przyznany zostanie także Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, czyli podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. By wyłonić zwycięzcę, ZFPR przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów według punktacji określonej w regulaminie.

Pełna lista nominowanych projektów prezentuje się następująco:

KATEGORIE GŁÓWNE

1. PR korporacyjny

99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company

2. PR produktu

Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / Procontent Communication

Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor

Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

Fest Issue / Pan Pikto, Going.

4. Advocacy i Public Affairs

Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / Procontent Communication              

Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP           

5. Kampania społeczna

Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication , Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll        

6. PR pro bono

My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

#RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing

FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC

BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age

8. Event komercyjny

25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie         

Finał Predator Games 2023 / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong

9. Event społeczny

Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360

Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency

„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds

10. Launch produktu, usługi lub firmy

Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska

„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Czy PR marki może być za darmo? Launch LUSH w Polsce / Labcon        

Wirtualna postać Żabu - nowa funkcjonalność aplikacji Żappka / Grupa Żabka, AM Art-Media Agencja PR

11. ESG, Sustainability i CSR Communications          

Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR

Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar

12. PR miejsca, miasta lub regionu

Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom

W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits        

DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

13. Social media

Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group

#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That

Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

14. Business-to-Business PR

Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska

Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

15. PR finansowy i relacje inwestorskie

Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication    

Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong

Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics

16. Media relations

9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl

Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland

4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina

17. Employer Branding

Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski     

Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)            

18. Content marketing – branded content

Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska

Bravo x Netflix / MSL

Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide

19. Custom Publishing

Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites

Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl      

Bravo x Netflix / MSL

20. Walka z dezinformacją

Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication

 

KATEGORIE SEKTOROWE

1. Technologia, IT, telekomunikacja

Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication

Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

2. Finanse

Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX

ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski

Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong

Zhakowany koncert w Roblox / Hill+Knowlton Strategies, ING Bank Śląski, Gong

3. Uroda, higiena i wellness

Piękno Bycia Sobą / Havas PR Warsaw, AVON Cosmetics

Moda i styl życia

Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse         

Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol

4. Sektor spożywczy

Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub

Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą / Carrefour Polska, Publicis Consultants

Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl

5. Kultura i media

KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska

Bravo x Netflix / MSL    

DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

6. Medycyna i zdrowie

Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD Media Direction Poland

#RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP           

7. Sport, turystyka i rekreacja

SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie

XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex

Matura z WF / Przestrzeń          

8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie

99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate

VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland

9. Przemysł i infrastruktura

#rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA

Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak

Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company

10. Motoryzacja i transport

Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki

Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti

11. NGO i sektor publiczny

Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative

Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD Media Direction Poland

 

KATEGORIE SPECJALNE

1. Kreatywność

Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio

KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll

Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide

2. Efektywność

My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel

#RakChadzaWspak–czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika

Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa

Westinghouse atom dla Polski / Hill+Knowlton Strategies, Westinghouse Electric Company

3. Research&Insight (partner kategorii – Instytut Monitorowania Mediów)

ThinkCo x Otodom – Szczęśliwy dom. Miasto, dzielnica, okolica / ThinkCo, Otodom

Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum

 

Laureaci tegorocznej edycji Złotych Spinaczy zostaną ogłoszeni podczas gali, która odbędzie się 8 grudnia 2023 roku. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie. Partnerem merytorycznym konkursu jest Deloitte Polska

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin