Marki i producenci kosmetyków w polskiej blogosferze

dodano: 
31.07.2017
komentarzy: 
0

Raport zatytułowany „Promocja kosmetyków w polskiej blogosferze”, stworzony przez firmę Infobrokerska.pl, powstał w oparciu o analizę 60 najpopularniejszych w Polsce blogów poświęconych tematyce dbania o urodę, w tym m.in. Beauty Fashion Shoping, Fashionelka, Jemerced czy Make Life Easier. Autorki przeanalizowały wszystkie wpisy na wyselekcjonowanych stronach, które zostały opublikowane między 1 stycznia 2015 roku a 31 grudnia 2016 roku.

Z przeprowadzonego badania wynika, że najczęściej pojawiającymi się na blogach kosmetykami są te używane do makijażu. Stanowią 41 proc. wszystkich typów produktów prezentowanych przez blogerów (bo autorami blogów kosmetycznych są także mężczyźni, jak np. Łukasz Bier). Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki do pielęgnacji twarzy (26 proc.), a na trzecim – ciała (19 proc.). Najrzadziej natomiast prezentowane są preparaty do pielęgnacji paznokci – tylko 1 proc. – czytamy w raporcie.

Najpopularniejszym producentem kosmetycznym w polskiej blogosferze jest L'Oreal Paris (35 proc.). Drugie miejsce należy do polskiej firmy Dr Irena Eris (20 proc.), a trzecie do Coty (17 proc.).

Autorki badania przyjrzały się także m.in. formom współpracy blogerów z firmami z branży kosmetycznej. Najczęściej są to recenzje kosmetyków, konkursy, posty sponsorowane, banery reklamowe, ale też wyjazdy sponsorowane czy fotorelacje z wydarzeń – czytamy. Źródło powołuje się również na inny raport – „Polska Blogosfera 2016", z którego wynika, że średnia cena wpisu sponsorowanego to ok. 870 zł, wyjazdu sponsorowanego – 2 600 zł.

Pełny raport (w tym listę blogów poddanych analizie) można znaleźć na stronie. (pk)

Źródło:

„Promocja kosmetyków w polskiej blogosferze, Infobrokerska.pl, 2017”
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin